Šéf kancelárie primátora Martin Petruš postavil svoju vilu načierno
Šéf kancelárie primátora Martin Petruš si v Myslave namiesto chatky, na ktorú mal povolenie, postavil honosnú vilu. Stavať začal dokonca ešte pred tým, ako dostal stavebné povolenie.
M. Petruš si postavil na svojom pozemku v Myslave luxusnú vilu. Stavebné povolenie však mal od 12. septembra 2012 len na rekreačnú chatku. Vysvetľoval to tak, že v čase vydania povolenia bol pozemok v záhradkárskej lokalite, vedel však, že sa chystá zmena územného plánu, takže v budúcnosti si tam bude môcť postaviť dom. „Keď nastala v roku 2013 zmena územného plánu, požiadal som stavebný úrad o rozšírenie môjho stavebného povolenia na stavbu domu,“ povedal Petruš pre Korzár s tým, že plánoval využiť inštitút zmeny stavby pred dokončením v rámci kolaudačného konania.
[ad][/ad]Datované fotografie
Košický aktivista Henrich Burdiga však prišiel s ďalším zistením. M. Petruš totiž mal začať vilu stavať ešte skôr, ako dostal stavebné povolenia na rekreačnú chatku. Podľa listu vlastníctva sa stal majiteľom pozemku v septembri 2011. Zábery z Google maps dokazujú, že už v apríli 2012, keď vznikli, sa na pozemku stavalo.
„Jasne na nich vidno nielen vykopané základy, ale aj hotový oporný múr za kompletne splanírovanou plochou. To dokazuje, že sa tam stavalo už pred vydaním stavebného povolenia a určite to nebola rekreačná chatka. Pána Petruša to usvedčuje z klamstva vo vyjadreniach mediám,“ myslí si H. Burdiga. Okrem toho podľa jeho slov M. Petruš sám priznal, že zneužil informácie, ku ktorým sa dostal ako vysokopostavený úradník mesta (od marca 2011 je vedúcim kancelárie primátora), keďže vedel o chystanej zmene územného plánu a využil to pre svoj prospech.
Podnet na inšpekciu
Aktivista včera podal na Slovenskú stavebnú inšpekciu podnet na prešetrenie a vykonanie štátneho stavebného dohľadu nad stavbou Petrušovho domu. V podnete vyratúva podľa neho čierne stavby, ktoré stavebník stihol dokončiť bez stavebného povolenia – dom, prístavba domu, oporný múr, murované oplotenie a rozsiahle terénne úpravy.
Martina Petruša sme sa opýtali, ako vysvetlí, že začal v Myslave stavať ešte pred získaním stavebného povolenia. Zároveň sme položili otázku, či zmena stavby z chatky na dom neukazuje na neoprávnené využívanie informácií, ku ktorým sa dostal z titulu svojej funkcie. Odpovede sme do uzávierky utorkového vydania denníka KOŠICE:DNES nedostali.
„Konanie nášho zamestnanca v súvislosti so stavbou jeho domu je jeho súkromnou záležitosťou. Pred stavebným úradom je v rovnakom postavení ako každý občan a stavebný úrad postupoval a naďalej bude postupovať v súlade so zákonom tak ako v iných stavebných konaniach,“ zaujal stanovisko Petrušov šéf, viceprimátor Petruško.
Problém s takzvanou čiernou stavbou však rieši aj Henrich Burdiga, ktorý pred rokmi postavil vo dvore bytového domu na Pasteurovej ulici prístavbu. Krajský súd v Košiciach vo februári rozhodol, že ju má odstrániť. „Tým to ale neskončilo, lebo svoje práva si bránim mimoriadnym dovolaním na Najvyššom súde SR. Uvidíme, ako súdy a úrady rozhodnú v mojom, a ako v Petrušovom prípade. Ak zbúra svoje „čierne“ stavby on a zaplatí pokutu, tak zbúram kľudne aj ja moju terasu, aj keď ja mám stavebné povolenie,“ tvrdí aktivista.
Odporúčané články
Michalovce sa stali súčasťou novozaloženej iniciatívy zameranej na prehlbovanie vzťahov medzi Slovenskom a Českou republikou. Podujatie, ktoré má posilniť bratské väzby medzi oboma národmi, sa koná od 28. októbra do 3. novembra.
Diplomat a bývalý prezidentský kandidát Ivan Korčok vstupuje do Progresívneho Slovenska (PS) a bude novým členom predsedníctva hnutia. Oznámil to dnes na tlačovej besede. Na jeho vystúpenie reagoval na sociálnej sieti podpredseda Smeru-SSD Ľuboš Blaha. Podľa neho sa Ivan Korčok iba demaskoval a potvrdil, že spoločne s ďalšími pravičiarmi, idú ovládnuť stranu PS.
V Košiciach od 1. novembra začal platiť operačný plán zimnej údržby komunikácií, ktorý bude trvať až do konca marca 2025. Zabezpečuje ho spoločnosť KOSIT v spolupráci s Magistrátom mesta Košice. Zimná údržba pokrýva približne 700 kilometrov ciest a chodníkov a počíta s nasadením vyše 200 pracovníkov, vrátane vodičov, dispečerov a ďalších.