Slovensko bude na EXPO 2020 lákať k návšteve kúpeľov, termálnych prameňov, či prírody a pamiatok
Slovensko bude na blížiacej sa svetovej výstave EXPO 2020 v Dubaji lákať na návštevu svojimi kúpeľmi a termálnymi prameňmi, ale aj viacerými inými turistickými možnosťami medzi Dunajom a Tatrami.
Nedávno novovzniknutá štátna organizácia na podporu cestovného ruchu Slovakia Travel sa už aktívne pripravuje na významné podujatie s účasťou takmer dvesto krajín. V najväčšom meste Spojených arabských emirátov plánuje popri kúpeľníctve a termálnych prameňoch predstaviť aj naše národné parky, výber z unikátnych ekotopov a prírodného bohatstva, ako aj národné kultúrne pamiatky UNESCO, jaskyne, veľhory, hrady a zámky či mestá ako Bratislava, Košice, Banská Štiavnica, Kremnica, Levoča a ďalšie.
Prezentácia krajiny na týchto veľkých výstavách je vždy nosnou témou, a preto bude aj Slovakia Travel prirodzenou súčasťou chystaného podujatia. “Svetová výstava EXPO 2020 Dubaj je pre nás jedinou medzinárodnou platformou v tomto roku na propagáciu cestovného ruchu s fyzickou účasťou vystavovateľov, touroperátorov a organizácií cestovného ruchu. Navyše, pôjde o prezentáciu na trhu, kde je silná tradícia a historický vzťah ku kúpeľníctvu, ktoré má na Slovensku hlboké korene,” uviedla pre agentúru SITA mediálna manažérka Slovakia Travel Karolína Ducká.
Tejto téme prispôsobia aj Národný týždeň a ambíciou je odprezentovať Slovensko ako krajinu obdarenú veľkým podzemným bohatstvom v podobe početných minerálnych prameňov. “Liečebné kúpele na Slovensku patria medzi najstaršie a najkvalitnejšie v strednej Európe. Tému budú po odbornej stránke zastrešovať slovenskí odborníci z medicínskeho kúpeľníctva,” priblížila Ducká s tým, že pri prezentácii kúpeľníctva a ďalších turistických zaujímavostí Slovenska budú využívať najmodernejšie technológie. EXPO v Dubaji pre pandémiu koronavírusu z minulého roka preložili, uskutoční sa od 1. októbra 2021 do 31. marca 2022.
Nevyhnutným nástrojom propagácie cestovného ruchu je podľa manažérky Slovakia Travel digitálny marketing v úzkej spolupráci s oblastnými a krajskými organizáciami cestovného ruchu. “Pracujeme aj na vzniku dátového centra, čo je základom pre tvorbu modernej a presne cielenej stratégie cestovného ruchu,” podotkla Ducká.
O opätovné prilákanie zahraničných návštevníkov na Slovensko, ktorých počet pre koronakrízu výrazne klesol, sa usilujú aj zahraničné zastúpenia v Českej republike, Poľsku, Maďarsku a Rusku, ktoré prezentujú Slovensko ako cieľovú turistickú destináciu. “Slovakia Travel komunikuje aj s krajinami V4, kde plánujeme spoločné kampane na vzdialených trhoch, najbližšie to bude, napríklad, roadshow v Izraeli, ktorú zo spoločného rozpočtu organizuje Slovensko,” poznamenala Ducká.
K tráveniu oddychu doma má inšpirovať prvá taktická kampaň “Dovolenka na Slovensku – dobrý nápad”. Jej cieľom je podľa Slovakia Travel pomôcť domácemu cestovnému ruchu prežiť ťažké obdobie, vrátiť turistov a ukázať, že na Slovensku môžu stráviť plnohodnotnú dovolenku. Prispieť k tomu mali aj letné vlaky v spolupráci so Železničnou spoločnosťou Slovensko. Slovakia Travel začala fungovať od 1. apríla 2021, z plánovaných sto zamestnancov má zatiaľ viac ako dvadsať, ich počet priebežne zvyšuje podľa potreby. Na svoju prevádzku a aktivity bude mať k dispozícii takmer 14 miliónov eur ročne.
Zdroj: (SITA, be;it)
Odporúčané články
V piatkovom (3. 5.) stretnutí 8. kola nadstavbovej časti v skupine o udržanie sa v Niké lige v Banskej Bystrici prehrali futbalisti FC Košice 1:2. V súboji o záchranu sa potrebujú spoliehať na rovnaké zaváhanie Michaloviec.
Športoví nadšenci sa dočkali. Po dlhom procese je Košická futbalová aréna dokončená. Futbaloví fanúšikovia môžu od dnes navštevovať dokončený štadión, spĺňajúci najprísnejšie medzinárodne požiadavky.
Mesto Košice priťahuje svojou unikátnou atmosférou nielen svojich obyvateľov, ale aj návštevníkov z celej krajiny a okolia. Historické ulice starého mesta sú živým plátnom, na ktorom sa miešajú stopy minulosti s pulzujúcim dneškom.