Slovensko má štvrté najvyššie priemerné emisie CO2 z nových áut v Európskej únii
Slovensko má štvrté najvyššie priemerné emisie CO2 z nových áut v Európskej únii.
V minulom roku boli na úrovni 139,2 gramu CO2 na kilometer a medziročne sa zvýšili o 14,3 %. Ako ďalej vyplýva z údajov zverejnených Európskym združením výrobcov automobilov (ACEA), priemerné nové auto v únii vyprodukovalo v uplynulom roku 116,3 gramu CO2 na kilometer, čo je v porovnaní s rokom 2020 zvýšenie o 7,5 %.
Najnižšie priemerné emisie CO2 z nových áut v únii malo pritom vlani Švédsko. Mali hodnotu 88,3 gramu CO2 na kilometer. Nasledovali Dánsko a Holandsko. Na opačnej strane rebríčka stálo Estónsko, kde sa priemerná hodnota CO2 z nových áut vyšplhala na 142,6 gramu CO2 na kilometer. Ďalšie miesta obsadili Lotyšsko a Bulharsko. Medziročný pokles pritom zaznamenali iba Švédsko, Fínsko a Dánsko. Nemecko udržalo hodnotu na nezmenenej úrovni.
Zdroj: (SITA, qq, zol)
Odporúčané články
Do redakcie sme dostali anonymý tip od našej čitateľky, ktorá nás upozornila na znepokojujúcu situáciu v jednom z košických hotelov.
Koncom augusta schválili poslanci mestského zastupiteľstva poskytnutie dotácií v celkovej výške 50 000 eur pre občianske združenia (OZ), ktoré zabezpečujú starostlivosť o nechcené túlavé a týrané spoločenské zvieratá, ich veterinárne ošetrenie ako aj ďalšie činnosti smerujúce k adopčnému procesu.
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.