Bez letákov v poštových schránkach sa dá ušetriť do 30 kilogramov papiera
Bez letákov v poštových schránkach sa dá ušetriť do 30 kilogramov papiera. Častokrát končia v koši alebo v zbere papiera bez toho, aby sme ich vôbec prečítali. Pre mnohých je to nevyžiadaná a obťažujúca pošta. Na výrobu jednej tony papiera sú potrebné tri až štyri tony dreva. Informuje o tom envirorezort na sociálnej sieti.
„Práve počas aprílovej výzvy bolo úlohou účastníkov vytvoriť si na schránku nálepku alebo odkaz poukazujúci na nepotrebnosť reklamných letákov a zároveň si vypočítať, koľko kilogramov papiera takto ročne ušetria,” spomína portál environmentálnej výchovy EWOBOX s tým, že tak poukazuje na potrebu osvety a uvedomenia si spotreby papiera.
Aktuálnym trendom v obalovom priemysle je nahrádzanie plastových obalov papierovými. Ich vlastnosti ako relatívne ľahká recyklácia a krátka doba rozkladu v prírode, sú zaujímavé aj z pohľadu odpadového hospodárstva. Portál dodáva, že je dôležité uvedomiť si, že papier pochádza z prírody, a teda vo svojom chemickom vzorci nesie uhlík. Práve oxidy uhlíka prispievajú ku globálnemu otepľovaniu a zmene klímy tým, že znásobujú skleníkový efekt. Pri ťažbe, spracovaní a spaľovaní dreva sa tento uhlík odoberá z jeho prírodného úložiska a späť do atmosféry. Prirodzený obeh uhlíka je ľudskou činnosťou narúšaný a následky sa prejavujú zmenou klímy.
Zdroj: (SITA, su;DSe;bfe)
Odporúčané články
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a.s. informuje cestujúcu verejnosť o mimoriadnej výluke električkovej dopravy na rýchlodráhe v úseku Pereš – Vstupný areál U.S.Steel z dôvodu nevyhnutného orezu stromov.
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.


