Juraj Draxler oroduje za školstvo
Politická sféra sa musí skutočne postaviť za školstvo. A to bez rozdielu straníckej príslušnosti. Vyzval k tomu dosluhujúci minister školstva Juraj Draxler (nominant Smeru-SD).
„Skutočne, ak sa nám nepodarí zo školstva urobiť kvalitný pilier tejto spoločnosti, budeme mať len takú budúcnosť, akú nám to školstvo bude vytvárať,“ uviedol. Draxler včera zároveň apeloval na školské prostredie, aby sa zjednotilo a aby sa vedelo postaviť za dobré veci. „Tak isto apelujem aj na politickú sféru, aby dali stranou pri tejto téme stranícke sváry, stranícku príslušnosť a aby sa skutočne za školstvo postavili, aby smerovali ku kvalitnému školstvu,“ zdôraznil Draxler.
Podľa jeho slov, snahou ministerstva pod jeho vedením bolo priniesť do školstva viac kvality, čisté manažérske procesy, ale aj to, aby učitelia mali podporu, akú si zaslúžia. „To bolo vždy mojím cieľom. Myslím si, že sa nám to za niečo vyše rok podarilo urobiť. Samozrejme, že to nie je dostatočne dlhá doba na to, aby sme mohli zmeniť školstvo tak, aby tie zmeny potom pretrvali dlhé roky,“ dodal.
Odchádzajúcemu ministrovi je ľúto ľudí v rezorte, ktorí verili, že so školstvom niečo dôležité urobia. „Neviem, či majú v tejto chvíli nádej, či naozaj tá dynamika, ktorá tam bola, či sa zachová do budúcna, uvidíme,“ dodal Draxler. Svoje ďalšie pôsobenie nechcel bližšie komentovať. „Chcem zostať nejakým spôsobom prítomný vo verejnom priestore a dozviete sa to včas,“ uzavrel. Novým ministrom školstva by sa mal stať Peter Plavčan, ktorého na tento post nominovala strana SNS. Plavčan doteraz pôsobil na ministerstve ako generálny riaditeľ Sekcie vysokých škôl, vedy a výskumu.
(TASR)
Foto: TASR
Odporúčané články
Mestskí poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) mesta Košice o výkone správy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie. Definuje povinnosti stavebníkov a ďalších osôb, ktoré svojou činnosťou zasahujú do funkčnosti verejného osvetlenia alebo cestnej svetelnej signalizácie vo vlastníctve a správe mesta.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.