Jednu z najvyťaženejších dopravných tepien Košíc čaká náročná rekonštrukcia
Mesto Košice zaviedlo dopravné obmedzenia na moste na Hlinkovej ulici pre jeho zlý technický stav. Opatrenia majú zabrániť ďalšiemu zhoršeniu situácie. Takmer 60 rokov starý most patrí medzi najvyťaženejšie v meste a už prešiel dvoma rekonštrukciami. Napriek tomu si vyžaduje ďalšiu opravu.
Most na Hlinkovej ulici spája sídliská Ťahanovce a Dargovských hrdinov s centrom mesta a slúži ako dôležitá dopravná tepna pre prichádzajúcich v smere od Prešova. Podľa STVR hovorca mesta Košice Dušan Tokarčík uviedol, že na moste bolo použité dnes už zastaralé technické riešenie, takzvané Vlošákove nosníky, ktorých životnosť je obmedzená.
Podľa hovorkyne Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Košiciach Lenky Ivanovej bola v úseku znížená maximálna povolená rýchlosť na 30 kilometrov za hodinu a jazdné pruhy boli zúžené v oboch smeroch do jedného jazdného pruhu. Vodiči majú rešpektovať dočasné dopravné značenie a počítať s možnými kolónami.
Rekonštrukcia mosta bude náročná. Podľa Tokarčíka si vyžiada výrobu prefabrikovaných nosníkov, ktoré nahradia staré. Práce by mali trvať približne rok a pol a mesto ich plánuje realizovať počas aspoň obmedzenej prevádzky v dvoch jazdných pruhoch. Na obnovu mosta bude potrebných približne jedenásť miliónov eur, ktoré chce mesto čerpať z eurofondov. S rekonštrukciou chce radnica začať čo najskôr, presný termín zatiaľ nie je stanovený.
Odporúčané články
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a.s. informuje cestujúcu verejnosť o mimoriadnej výluke električkovej dopravy na rýchlodráhe v úseku Pereš – Vstupný areál U.S.Steel z dôvodu nevyhnutného orezu stromov.
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.

