Košický obchvat dostal zelenú. Čaputová a Doležal slávnostne poklepali základný kameň (FOTO)
Pri príležitosti začatia výstavby vyše 14 kilometrovej dlhej rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, prezidentka Zuzana Čaputová spolu s ministrom dopravy Andrejom Doležalom dnes (25. apríla) v Košiciach v Kulturparku slávnostne poklepala základný kameň stavby.
„Za dva roky sa nepostavil ani kilometer rýchlostnej cesty, alebo diaľnic. O to radšej som, že dnes môžem byť symbolicky pri poklepaní základného kameňa a spustení výstavby tejto cesty. Samozrejme tou najdôležitejšou udalosťou bude prestrihnutie pásky a teda realizácia samotnej stavby, aby čo najskôr mohla slúžiť obyvateľom regiónu,“ uviedla prezidentka SR Zuzana Čaputová.
Úsek rýchlostnej cesty prepojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4 a zároveň bude aj súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia. Výstavba košickej rýchlostnej cesty R2 bude stáť približne 132 miliónov eur a jej financovanie je zabezpečené z prostriedkov eurofondov.
>>> Fotky nájdete v GALÉRII <<<
Druhý úsek budovanej rýchlostnej cesty R2 sa začína v križovatke Košice – Juh, kde sa napája na už spomínanú rýchlostnú cestu R4. Koniec tohto úseku je v mimoúrovňovej križovatke Hrašovík, ktorá sa pripája na diaľnicu D1 Budimír – Bidovce. Proces výstavby sa už začal, a to vytýčením staveniska, výrubom stromov, odlesnením, odstránením ornice a mačiny. Na rad príde prekladanie inžinierskych sietí a rozvinutie zemných prác.





















Prioritou je ochrana životného prostredia. Navrhnutá je preto aj revitalizácia časti mokrade, upravia sa aj vodné plochy, jazierka a tône. Súčasťou výstavby rýchlocesty je aj most, ktorý je určený pre prevedenie vody zo severnej na južnú časť mokrade a prepojenie populácie drobných stavovcov. V rámci stavby budú zriadené aj navádzacie bariéry pre žaby, čím dôjde k zamedzeniu ich vstupu na vozovku. Proti kolíziám vtákov a netopierov budú v úseku mokrade a úseku mostu ponad Hornád vybudované zábrany.
R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v číslach
Celková dĺžka úseku je 14, 2 kilometrov a na úseku by sa malo nachádzať 13 mostov. Skladať sa bude z troch križovatiek. Na úseku rýchlostnej cesty sa budú nachádzať protihlukové steny v dĺžke 7,2 kilometra a 52 preložiek inžinierskych sietí.
Zdroj: (NDS, ZL)
Galéria
Odporúčané články
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) upozorňuje na výluku električiek na rýchlodráhe. Potrvá od soboty 22. novembra do nedele 30. novembra 2025. Dôvodom výluky električkovej dopravy na rýchlodráhe je servisná údržba.


