Košický obchvat na R2 bude hľadať zhotoviteľa od budúceho roka. Takéto sú plány
Verejné obstarávanie na zhotoviteľa výstavby prvého úseku rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v dĺžke takmer 7 kilometrov podľa Ministerstva dopravy SR plánujú vyhlásiť na budúci rok.
Táto plánovaná stavba, ktorá je súčasťou medzinárodného dopravného koridoru Via Carpatia, sa výrazne posunula v harmonograme priorít projektov cestnej infraštruktúry vďaka investícii automobilky Volvo v okolí Košíc. Druhý úsek juhovýchodného obchvatu metropoly východného Slovenska na R2, dlhý viac ako 14 kilometrov, ktorý prepojí R4 s diaľnicou D1, je vo výstavbe od jari minulého roka.
Pripravovaná rekonštrukcia železničných tratí
Predstavitelia ministerstva dopravy na stretnutí so zástupcami automobilky Volvo a štátnej akciovej spoločnosti Valaliky Industrial Park informovali o všetkých projektoch dôležitých pre automobilku Volvo a jej subdodávateľov.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Otvorenie prešovského obchvatu sa presúva až na september
Pripravuje sa aj rozsiahla rekonštrukcia železničných tratí. Vo Valalikoch má byť vybudovať terminál integrovanej osobnej dopravy (TIOP). Umiestnenie TIOPu bude medzi dnešnými železničnými zastávkami Valaliky a Geča, ktoré po vybudovaní TIOPu zaniknú. Súčasťou tejto stavby bude aj parkovisko pre automobily a podchod pre cestujúcich, pričom zamestnanci automobilky budú mať bezpečný prestup medzi železničnou a cestnou dopravou.
Plány do budúcna
„Medzi ďalšie kľúčové železničné projekty možno zaradiť elektrifikáciu tratí Haniska – Moldava nad Bodvou a Bánovce nad Ondavou – Humenné, vybudovanie TIOP Trebišov a modernizácia železničnej trate na košickej hlavnej stanici,“ vymenoval štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť. Pokračujú aj rokovania o leteckej linke z Košíc do švédskeho Göteborgu, sídla automobilky Volvo, zámerom je podľa štátneho tajomníka zjednodušiť cestovanie medzi oboma mestami.
Zdroj: SITA (be)
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
V sobotu 29. novembra sa pri Dolnej bráne v Košiciach konal protest proti progresivizmu. Zvolávateľmi boli Alexander Riabov a Andrej Palko, na pódiu vystúpil spevák Marián Greksa či košický komunálny poslanec Michal Djordjevič. Cez telemost sa spojili aj s biskupom Schneiderom z Kazachstanu. Podľa organizátorov prišlo 3000 až 3500 ľudí. Cieľom občianskeho protestu bolo poukázať na škodlivosť ideológie progresivizmu v spoločnosti, rodine a poukázať na jeho dopad na ľudské práva.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.

