Kraj oficiálne ukončil rekonštrukciu mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou za viac ako 2 milióny eur
Košický samosprávny kraj (KSK) oficiálne ukončil rekonštrukciu mosta nad riekou Hornád medzi Kysakom a Veľkou Lodinou, zhotoviteľ po zime dokončil posledné práce v okolí mosta. Práce súvisiace s vybudovaním nových podpier mosta navýšili rozpočet na rekonštrukciu o takmer 260-tisíc eur, náklady sa tak vyšplhali na viac ako 2 milióny eur. Výstavbu nového mosta nad riekou Hornád financoval Košický samosprávny kraj zo svojho rozpočtu. Informovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.
V rámci dokončovacích prác upravili terén, odstránili kamenivo z toku rieky Hornád a pribudol aj zjednocujúci náter na oporách mosta. V uplynulých dňoch bolo vydané kolaudačné rozhodnutie, ktorým bola rekonštrukcia tohto mosta oficiálne dokončená. „Rekonštrukcia tohto mosta bola najväčšou investíciou v rámci opráv mostov v našom kraji v minulom roku, a to finančne aj rozsahom prác. S takýmito projektmi začíname mať čoraz viac skúseností – pred tromi rokmi sme zvládli výstavbu mosta v Strážskom, momentálne pracujeme na moste pri obci Sirník. Postaviť nový most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou sa nám podarilo za rok a pol od jeho zrútenia, čo popri byrokratickej záťaži môžeme považovať za malý zázrak. Ja zaň ďakujem všetkým, ktorí strávili hodiny prác na jeho rekonštrukcii,“ uviedol predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Košický samosprávny kraj uzatvoril most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou v auguste 2020. V rámci iniciatívnej mimoriadnej prehliadky na ňom boli zistené deformácie aj trhlina. Aj napriek vylúčeniu premávky z mosta sa nosná konštrukcia v októbri 2020 zrútila. Od uzavretia mosta slúžila obyvateľom obchádzková trasa cez osadu Sopotnica. Už v zime 2020 jazdili obyvatelia úsekom cez náhradné premostenie.
Výstavbu nového mosta začala župa v máji 2021, keď bolo odstránené dočasné premostenie a vydané stavebné povolenie. Počas letných mesiacov prebiehali práce na spodnej stavbe. Pre chyby pri výstavbe mosta v minulosti musel byť pôvodný stredový pilier zbúraný. Zhotovený bol nový základ v koryte rieky Hornád a vybudovaný aj nový stredový pilier mosta. Nasledovala betonáž nosnej konštrukcie a uloženie nových železobetónových nosníkov. Nový most je dvojpoľový, jeho dĺžka je 56 metrov a šírka je 11 metrov. Košický samosprávny kraj dal nový most do predčasného užívania pred Vianocami minulého roka.
Zdroj: (SITA, mt;mlu)
Odporúčané články
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a.s. informuje cestujúcu verejnosť o mimoriadnej výluke električkovej dopravy na rýchlodráhe v úseku Pereš – Vstupný areál U.S.Steel z dôvodu nevyhnutného orezu stromov.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od dvoch nehôd mestskej hromadnej dopravy po protest proti progresivizmu. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.