Kraj oficiálne ukončil rekonštrukciu mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou za viac ako 2 milióny eur
Košický samosprávny kraj (KSK) oficiálne ukončil rekonštrukciu mosta nad riekou Hornád medzi Kysakom a Veľkou Lodinou, zhotoviteľ po zime dokončil posledné práce v okolí mosta. Práce súvisiace s vybudovaním nových podpier mosta navýšili rozpočet na rekonštrukciu o takmer 260-tisíc eur, náklady sa tak vyšplhali na viac ako 2 milióny eur. Výstavbu nového mosta nad riekou Hornád financoval Košický samosprávny kraj zo svojho rozpočtu. Informovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.
V rámci dokončovacích prác upravili terén, odstránili kamenivo z toku rieky Hornád a pribudol aj zjednocujúci náter na oporách mosta. V uplynulých dňoch bolo vydané kolaudačné rozhodnutie, ktorým bola rekonštrukcia tohto mosta oficiálne dokončená. „Rekonštrukcia tohto mosta bola najväčšou investíciou v rámci opráv mostov v našom kraji v minulom roku, a to finančne aj rozsahom prác. S takýmito projektmi začíname mať čoraz viac skúseností – pred tromi rokmi sme zvládli výstavbu mosta v Strážskom, momentálne pracujeme na moste pri obci Sirník. Postaviť nový most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou sa nám podarilo za rok a pol od jeho zrútenia, čo popri byrokratickej záťaži môžeme považovať za malý zázrak. Ja zaň ďakujem všetkým, ktorí strávili hodiny prác na jeho rekonštrukcii,“ uviedol predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Košický samosprávny kraj uzatvoril most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou v auguste 2020. V rámci iniciatívnej mimoriadnej prehliadky na ňom boli zistené deformácie aj trhlina. Aj napriek vylúčeniu premávky z mosta sa nosná konštrukcia v októbri 2020 zrútila. Od uzavretia mosta slúžila obyvateľom obchádzková trasa cez osadu Sopotnica. Už v zime 2020 jazdili obyvatelia úsekom cez náhradné premostenie.
Výstavbu nového mosta začala župa v máji 2021, keď bolo odstránené dočasné premostenie a vydané stavebné povolenie. Počas letných mesiacov prebiehali práce na spodnej stavbe. Pre chyby pri výstavbe mosta v minulosti musel byť pôvodný stredový pilier zbúraný. Zhotovený bol nový základ v koryte rieky Hornád a vybudovaný aj nový stredový pilier mosta. Nasledovala betonáž nosnej konštrukcie a uloženie nových železobetónových nosníkov. Nový most je dvojpoľový, jeho dĺžka je 56 metrov a šírka je 11 metrov. Košický samosprávny kraj dal nový most do predčasného užívania pred Vianocami minulého roka.
Zdroj: (SITA, mt;mlu)
Odporúčané články
V dôsledku výstavby apartmánového domu na Námestí osloboditeľov vznikol na Palárikovej ulici problém s parkovaním. V súčasnosti majú tri parkoviská na tejto ulici povahu návštevníckeho parkoviska v pásme BN. Cez deň je parkovanie na týchto parkoviskách spoplatnené, v noci bezplatné. Nové VZN prijaté na zastupiteľstve 13. novembra zmení parkovanie na dvoch z troch parkovísk.
Správa mestskej zelene v Košiciach v utorok 18. novembra opäť spustí prenájom živých vianočných stromčekov.
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.

