Lokomotíva Katka sa vracia na koľaje! Košice ožili parnou nostalgiou
Uplynulý víkend sa Košice stali centrom parnej nostalgie, keď sa na trať vrátila legendárna lokomotíva Katka. Návštevníci si nenechali ujsť jedinečnú príležitosť zažiť autentickú atmosféru železničnej histórie, ktorá ožila vďaka bohatému programu Dní parnej nostalgie.
Sobota a nedeľa boli naplnené pestrými aktivitami, ktoré sa odohrávali na rôznych miestach v okolí Čermeľa a Alpinky. Program bol rozdelený na niekoľko častí, kde si každý našiel to svoje. V sobotu sa návštevníci mohli tešiť na prepad vlaku, jazdy na drezínach, či veľkolepú Kavaládu, ktorá predstavila prehliadku historických rušňov a vozňov.
Nedeľa bola rovnako nabitá atraktívnym programom, ktorý začal už od skorého rána zábavou a atrakciami na Alpinke. Deti si mohli vyskúšať jazdu na drezínach či plniť úlohy v rôznych súťažiach. Záujem vzbudili aj jazdy parnými a dieselovými lokomotívami, ktoré neodmysliteľne patria k tejto udalosti.
Okrem toho všetkého sa návštevníci mohli tešiť aj na obnovenú lokomotívu Katka, ktorá sa po dlhej prestávke opäť vrátila na trať Detskej železnice. Táto historická lokomotíva, vyrobená v roku 1884 v nemeckom Erfurte, má za sebou bohatú minulosť. Po tom, čo bola dlhé roky využívaná na ťahanie nákladných vlakov s rudou, a následne slúžila ako vykurovací kotol v Spišskej Novej Vsi, bola po revolúcii kompletne zrekonštruovaná a začala prevážať deti v Čermeľskom údolí. Tento víkend sa po trojročnej pauze vrátila na trať a potešila všetkých návštevníkov svojím majestátnym návratom.
Odporúčané články
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.