Vyblednuté čiary na cestách chce mesto obnovovať
Takzvané vodorovné dopravné značenie je pre vodičov a pre dodržiavanie bezpečnej premávky veľmi dôležité. Mimoriadne potrebné je pre tých, ktorí sa na konkrétnej ceste nepohybujú pravidelne, ale aj pre tých, ktorí sa spoliehajú na hlas navigácie.
“Už dlhšiu dobu počas tohto roka pozorujem, že toto značenie na cestách – pripájacie, odbáčajúce pruhy, pruhy pred križovatkami, smerové šípky na cestách, priechody pre chodcov sú na viacerých miestach a už takmer neviditeľné,” napísal nám do redakcie čitateľ Martin.
Zdôraznil, že z dávnejšej aj bližšej minulosti si pamätá ,že vždy po zime sa takéto značenia obnovovali. “No teraz máme už pomaly koniec leta a nevšimol som si v meste žiadnu aktivitu v tomto smere. Neviem, či aj toto je spôsob, kde mesto zas a opäť šetrí, ale myslím si, že patrí to k základným povinnostiam mesta zabezpečiť viditeľné vodorovne značenia,” uvádza ďalej Martin.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Zrážku pri Zelenom dvore neprežil mladý chodec
Problém predstavuje rozpočet a autá rezidentov
Mesto Košice problém priznáva. “Začali sme s obnovou vodorovného značenia o niečo neskôr ako po uplynulé roky. Hlavným dôvodom bol rozpočet mesta na tento rok, ktorý bol poslancami mestského zastupiteľstva schválený až koncom apríla 2023,” uviedol hovorca mesta Dušan Tokarčík.
Dodal, že aj vzhľadom na novelu zákona o cestnej premávke, ktorá vstúpi do platnosti od 1. októbra tohto roka, sa prioritne sústredili na vyznačenie parkovacích miest v rezidentských zónach a obnovu dopravného značenia na križovatkách napr. na Hlinkovej alebo Komenského ulici.
“Niektorí občania môžu mať pocit, že tempo týchto prác by mohlo byť rýchlejšie. S tým súhlasíme, problémom sú automobily rezidentov, ktoré nerešpektujú prenosné dopravné značenie a v čase jeho obnovy tam nechávajú aj napriek upozorneniam svoje autá stáť. To spôsobuje zdržanie oproti pôvodnému harmonogramu. Aj týmto apelujeme na všetkých vodičov, aby v čase obnovy vodorovného dopravného značenia odparkovali na pár hodín svoje automobily na iné miesto,” dodal Tokarčík.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Ako jediní nemali vlastnú telocvičňu. Žiaci sa dočkajú nového športoviska (FOTO)
Zároveň uviedol, že počas letných prázdnin uskutočňuje zmluvný partner mesta Košice práce na obnove vodorovného dopravného značenia na viacerých križovatkách a komunikáciách, po ktorých prechádza trať Medzinárodného maratónu mieru.
Konkrétne pôjde o tieto komunikácie, priechody pre chodcov a križovatky:
- Palackého – Jantárová – námestie Osloboditeľov,
- Štúrova – Moyzesova – Rastislavova,
- Štúrova – Kuzmányho – Žižkova,
- kruhový objazd Moldavská cesta – Trieda SNP – Alejová ,
- Trieda SNP – Bardejovská,
- Trieda SNP – Bernolákova- Šafárikova trieda,
- Trieda SNP – Toryská,
- Toryská – Popradská,
- Trieda SNP – Ružínska – Laborecká,
- Trieda SNP – Ondavská – Ipeľská,
- Watsonova – B. Nemcovej,
- Watsonova – Hlinkova – Komenského,
- Hlinkova – Národná trieda,
- Hlinkova – Vodárenská – Študentská,
- Trieda arm. Gen. Svobodu – Herlianska – Zelená stráň,
- Južná trieda – Jantárová – Rastislavova,
- Alejová – Gemerská – Pri prachárni.
VŠ
Odporúčané články
V Univerzitnej nemocnici L. Pasteura (UNLP) v Košiciach podalo k dnešnému dňu výpoveď 263 lekárov. Podľa informácií, ktoré poskytla Ladislava Šustová, vedúca Komunikačného odboru UNLP, sa výpovede týkajú výlučne lekárov a žiadne z nich neboli podané zo strany zdravotných sestier.
Pri príležitosti 106. výročia vzniku Československej republiky sa v pondelok 28. októbra uskutočnilo v Košiciach slávnostné stretnutie pri sochách Tomáša Garrigue Masaryka a Milana Rastislava Štefánika, dvoch významných osobností, ktoré stáli pri zrode spoločného štátu Čechov a Slovákov.
V spaľovni odpadov v Kokšov-Bakši (okres Košice-okolie) horelo. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Košiciach Jozef Bálint, horel sklad komunálneho odpadu, ktorý sa využíva na ďalšie spracovanie.