Poslanci môžu mať len troch asistentov
Nových aj staronových poslancov NR SR čakajú v tomto volebnom období viaceré zmeny oproti minulosti. Parlament ešte v starom zložení odhlasoval, že jeden poslanec môže zamestnať maximálne troch asistentov, pričom jeden asistent nemôže pracovať pre viacero členov snemovne.
S návrhom na obmedzenie asistentov prišiel v súčasnosti už exposlanec Smeru-SD Vladimír Petráš. „Navrhuje sa ustanoviť maximálny počet troch asistentov pre jedného poslanca z dôvodu, aby nedochádzalo k požiadavkám na uzavretie zmlúv s minimálnou sumou, napríklad dve eurá,“ vysvetľoval.
Uprostred roka 2014 bol stav taký, že 150 poslancom pomáhalo pri práci dovedna 346 asistentov. Každý člen v snemovni mal tak v priemere 2,3 asistenta. Najviac ich vtedy mali Ľubomír Galko (SaS) a Richard Vašečka (OĽaNO), pre ktorých pracovalo sedem pomocníkov. „Ani jeden z nich to nerobí na plný úväzok. Majú to buď ako vedľajšie zamestnanie, alebo sú to študenti. Každý z nich robí niečo iné. Niekto ma sprevádza na cestách do regiónov, iní zabezpečujú legislatívu, ďalší sa mi stará o poštu a vybavovanie agendy. Asistent z východného Slovenska mi zabezpečuje styk s ľuďmi na východe. Majú to celkom pekne rozdelené a každý takto získa cenné skúsenosti, čo sa im zíde aj do ďalšej praxe,“ vysvetľoval vtedy pre TASR Galko.
Na poslaneckú kanceláriu a asistenta má každý poslanec na mesiac pridelenú rovnakú sumu peňazí, ktorá dokopy predstavuje 2,7-násobok priemernej mzdy v národnom hospodárstve. Ak má niektorý poslanec viac asistentov, pridelený balík peňazí musí medzi nich rozdeliť v pomere, na akom sa dohodnú.
(TASR)
Foto: TASR
Odporúčané články
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) upozorňuje na zmeny v MHD počas vianočných aj novoročných sviatkov. Ako DPMK pripomenul na sociálnej sieti, obdobie školských prázdnin potrvá od 22. decembra 2025 do 7. januára 2026.
Ako prepravca informoval na sociálnej sieti, od soboty 13. decembra prestane autobusová linka 34 zachádzať na zastávku OC Optima – dolný vstup.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.