Poslanci môžu mať len troch asistentov
Nových aj staronových poslancov NR SR čakajú v tomto volebnom období viaceré zmeny oproti minulosti. Parlament ešte v starom zložení odhlasoval, že jeden poslanec môže zamestnať maximálne troch asistentov, pričom jeden asistent nemôže pracovať pre viacero členov snemovne.
S návrhom na obmedzenie asistentov prišiel v súčasnosti už exposlanec Smeru-SD Vladimír Petráš. „Navrhuje sa ustanoviť maximálny počet troch asistentov pre jedného poslanca z dôvodu, aby nedochádzalo k požiadavkám na uzavretie zmlúv s minimálnou sumou, napríklad dve eurá,“ vysvetľoval.
Uprostred roka 2014 bol stav taký, že 150 poslancom pomáhalo pri práci dovedna 346 asistentov. Každý člen v snemovni mal tak v priemere 2,3 asistenta. Najviac ich vtedy mali Ľubomír Galko (SaS) a Richard Vašečka (OĽaNO), pre ktorých pracovalo sedem pomocníkov. „Ani jeden z nich to nerobí na plný úväzok. Majú to buď ako vedľajšie zamestnanie, alebo sú to študenti. Každý z nich robí niečo iné. Niekto ma sprevádza na cestách do regiónov, iní zabezpečujú legislatívu, ďalší sa mi stará o poštu a vybavovanie agendy. Asistent z východného Slovenska mi zabezpečuje styk s ľuďmi na východe. Majú to celkom pekne rozdelené a každý takto získa cenné skúsenosti, čo sa im zíde aj do ďalšej praxe,“ vysvetľoval vtedy pre TASR Galko.
Na poslaneckú kanceláriu a asistenta má každý poslanec na mesiac pridelenú rovnakú sumu peňazí, ktorá dokopy predstavuje 2,7-násobok priemernej mzdy v národnom hospodárstve. Ak má niektorý poslanec viac asistentov, pridelený balík peňazí musí medzi nich rozdeliť v pomere, na akom sa dohodnú.
(TASR)
Foto: TASR
Odporúčané články
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.