Sociálna poisťovňa chce sprístupniť svoje elektronické služby klientom aj cez mobilnú aplikáciu
Sociálna poisťovňa plánuje digitalizovať služby pre poistencov vzťahujúce sa na rôzne životné situácie, a to nielen v oblasti nemocenského poistenia, ale aj dôchodkového poistenia, poistenia v nezamestnanosti a garančného poistenia. Ambíciou poisťovne je sprístupniť svoje elektronické služby klientom prostredníctvom vlastného špecializovaného portálu elektronických služieb, ako aj mobilnej aplikácie. Uvádza sa to v strategických zámeroch činnosti Sociálnej poisťovne na roky 2022 až 2027, ktoré poisťovňa predložila do pripomienkového konania.
Vytvorenie elektronickej zložky klienta a zavedenie nových elektronických služieb pre klientov je základným pilierom strategického cieľa poisťovne. „Elektronická zložka klienta bude integrovaný a prierezový systém slúžiaci na správu a spracovanie vstupných a výstupných dokumentov týkajúcich sa klienta a jeho väzby na sociálne poistenie,” uviedla poisťovňa. Systém bude sprístupňovať klientovi informácie o stave o ňom spracovávaných údajov poisťovňou. Elektronické služby budú mať podľa poisťovne dopad na zníženie spotreby papiera a súvisiaceho spotrebného materiálu, resp. zníženie nákladov na doručovanie dokumentov klientom.
Novozavedenou elektronickou službou poisťovne je Elektronická práceneschopnosť, ktorá zjednodušuje občanovi vysporiadať sa so životnou situáciou „som chorý“. Táto služba zabezpečuje nahradenie listinného potvrdzovania dočasnej práceneschopnosti a žiadosti o nemocenské a náhradu príjmu pri dočasnej práceneschopnosti elektronickým vystavením dokumentu ošetrujúcim lekárom. „Elektronická výmena údajov medzi lekármi, zamestnávateľmi, poistencami a poisťovňou prinesie hlavne časové úspory pri vybavovaní a potvrdzovaní súčasných papierových potvrdení jednotlivých dielov tlačiva dočasnej pracovnej neschopnosti,” tvrdí v materiáli poisťovňa.
Zdroj: (SITA, su;it)
Odporúčané články
Prinášame prehľad kontaktov a informácie o dostupnosti zariadení opatrovateľskej služby a zariadení pre seniorov, ktoré zriaďuje mesto, mestské časti a kraj. V prípade, ak senior potrebuje pomoc a čaká v poradovníku príliš dlho, existujú aj možnosti domácej opatrovateľskej služby či monitorovanie a signalizácia potreby pomoci.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.