Špak sa desí predstavy mestskej parkovacej firmy
Mestský poslanec Miroslav Špak prišiel začiatkom septembra s návrhmi na riešenie parkovacích problémov v Košiciach, okrem iného so spoločným podnikom mesta a EEI. Aktivisti ho označili za predĺženú ruku primátora Richarda Rašiho. Špak to odmieta a s aktivistami sa dostáva do konfrontácie.
Špak aj včera na tlačovke tvrdil, že je to absurdné. „Na to, kto doniesol do mesta EEI, sa treba pýtať vtedajších poslancov. Ja som ako jediný minulý rok navrhoval zrušenie zmluvy s EEI, podporu som však nezaznamenal.“
Vytvorenie spoločného podniku EEI a mesta nevidia ako dobré riešenie ani aktivisti – tí chcú vytlačiť EEI z desiatich nových zón späť do centrálnej, ani primátor – ten preferuje nechať spoplatnené parkovanie v rukách EEI.
„Nie je to ideálne riešenie (spoločný podnik – pozn. red.), ale rýchlo zabezpečí kontrolu nad príjmami EEI,“ trvá na svojom Špak. Primátor sa nechal počuť, že najprv si nechá vypracovať odbornú analýzu, čo by spoločný podnik znamenal pre mesto z hľadiska jeho záväzkov. V pondelok povedal, že už je hotová. „Zatiaľ sme ju však nevideli. Opäť je to jeden z prípadov, ako nekomunikuje mesto s poslancami,“ komentoval to Špak.

Pozvú Špaka diskutovať
Podľa informácií z magistrátu poslanci primátora poverili pripraviť návrh založenia obchodnej spoločnosti, ktorej zakladateľmi bude Mesto Košice a parkovacia spoločnosť. „Keď bude tento návrh pripravený, bude rozposlaný poslancom na preštudovanie. Zatiaľ pripravený nie je, pretože plánujeme autora tohto návrhu, pána poslanca Špaka, pozvať na odbornú diskusiu o jeho návrhu s pracovníkmi odborných referátov magistrátu,“ povedala hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Ako fungujú mestské podniky
Aktivisti žiadajú vytvorenie mestskej parkovacej firmy s argumentom, že správa parkovania nemá byť biznisom. To podložili petíciou s viac než 17-tisíc podpismi. Špakovi sa však mestský podnik nepozdáva: „Predstavy odovzdať parkovanie v meste partii Rašiho chlapcov sa úprimne desím. Pozrime sa na to, ako fungujú mestské podniky, ktoré ešte zostali, teda dopravný a bytový podnik, o vedení Mestskej polície ani nehovorím. Z argumentu, že mestský podnik bude parkovanie robiť lepšie, sa môžem len smiať.“
„Zatiaľ nemáme pocit, že niekto okrem pána Špaka chce spoločný podnik mesta a EEI. Ak príde s masou 17-tisíc ľudí ako my, budeme to rešpektovať. Okrem tlačoviek zatiaľ neukázal nič,“ reagoval jeden z aktivistov Ladislav Lörinc.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) upozorňuje na výluku električiek na rýchlodráhe. Potrvá od soboty 22. novembra do nedele 30. novembra 2025. Dôvodom výluky električkovej dopravy na rýchlodráhe je servisná údržba.
S prvými zmenami počasia prichádza aj prezúvanie letných pneumatík na zimné. Vodiči všetkých vozidiel sú povinní prejsť na používanie zimných pneumatík za presne stanovených podmienok. Za nedodržanie tohto predpisu hrozí motoristom mastná pokuta.


