Staromešťanom dvíhajú tlak rozbité chodníky
Obyvatelia Starého Mesta sa sťažujú na chodníky na uliciach Tatranská a Kpt. Nálepku. Na ich stav upozornili aj úrad mestskej časti.
Chodník na Tatranskej v blízkosti zdravotníckeho zariadenia, kam chodia aj rodičia s deťmi, pripomína tankodróm. Na niekoľko desiatok metrov dlhom úseku sú diery, na ktoré môžu chodci doplatiť minimálne výronmi, ak už nie zlomeninami. Rozbitý je aj chodník pozdĺž dlhého bloku na ulici Kpt. Nálepku. Počas daždivého počasia sa mení na jednu súvislú mláku, ktorá sa bez toho, aby chodec šliapol do vody, jednoducho nedá obísť.

„Chodníky sú v majetku mesta, my nemôžeme investovať do ich opráv. Budem žiadať na magistráte, aby to dali do poriadku,“ povedal nám starosta Starého Mesta Ľubomír Grega.
[ad][/ad]„Závady na spomínaných chodníkoch evidujeme. Opravy formou lokálnych vysprávok budú realizované v priebehu druhého štvrťroka tohto roku,“ informovala nás hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová.
Podľa Ľ. Gregu je veľa miest v Starom Meste, ktoré sú zo strany kompetentných mestských podnikov zanedbané. Riešenie vidí v tom, aby mestská časť dostala kompetencie vrátane finančných prostriedkov: „Potom by sme mohli takéto prípady vybaviť a keďže sme k nim bližšie ako mesto, boli by určite odstránené rýchlejšie.“
Odporúčané články
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.


