Staromestské škôlky rozšíria kapacitu
Potešujúca správa pre rodičov v Starom Meste: Miestny úrad rozšíri kapacity dvoch škôlok. Na Jarnej ulici a v Parku Angelinum budú môcť prijať po 25 ďalších detí.
Podľa prednostu miestneho úradu Karola Tilla dokážu zvýšiť kapacity vďaka prístavbám k obidvom budovám. „Na tento účel sme dostali dotáciu 160-tisíc eur z ministerstva financií a ďalších 108-tisíc eur pridáme z vlastného rozpočtu,“ upresnil prednosta. Dodávateľ prác je už známy, so stavebnými prácami začne akonáhle to počasie dovolí. Ukončiť ich majú do konca augusta, aby stihli nový školský rok.
Aj keď je zápis do škôlky Park Angelinum až v máji, už teraz je záujem rodičov obrovský. Chcú sem umiestniť 80 detí, pričom terajšia kapacita je 78. Vďaka prístavbe, ktorú zatiaľ vyznačujú len kolíky, tu pribudne miesto pre ďalších 25 detí. Rovnaký počet, tak isto v prístavbe, dokážu prijať aj v škôlke na Jarnej ulici. Otázkou zatiaľ je, či aj tieto počty budú stačiť. Definitívnu odpoveď dá až zápis, ktorý bude v staromestských škôlkach 2. a 3. mája.
(BM)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.