Stret dvoch odťahových služieb: vyhrážky smrťou?
Majiteľ košickej odťahovky upozornil na inú nelegálnu odťahovú službu bez živnosti. Po zverejnení prípadu na sociálnej sieti sa mu začali vyhrážať. Muž všetko popiera a tvrdí, že vozidlo používa na súkromne účely.
Ešte v máji bola košická asistenčná služba privolaná na odťah vozidla inej odťahovej služby, ktorému sa odtrhlo koleso zo zadnej nápravy.
„Ide o Slováka, ktorý si odťahové auto kúpil v Poľsku, ale neprepísal ho na Slovensko. Nemá živnosť ani s.r.o., neplatí cestnú daň, podniká načierno a takto chodí po Slovensku. Vozidlo má nosnosť maximálne do 1 500 kg, no on na ňom pravidelne vozí trojtonový bager,“ hovorí Jaroslav Kučerov zo Slovak Assistance, podľa ktorého spomínaný poľský odťahovák nechodí na slovenskú STK.
„Pravdepodobne, keby ju absolvoval na Slovensku, to vozidlo prejde tak maximálne do šrotoviska.“
Po zverejnení kritického príspevku s fotkami odtiahnutého auta na sociálnej sieti sa tento muž začal Kučerovovi údajne vyhrážať. „Rozbil nám dvere na kancelárii, vyhrážal sa mi smrťou, bombardoval ma telefonátmi, a tak som podal na neho trestné oznámenie,“ tvrdí Kučerov.
Vozidlo má na súkromné účely
Podľa muža sú to všetko výmysly a na mieste žiadny bager neprevážal.
„Išiel som z chatovej oblasti a trafil som so zadným kolesom dieru na ceste. Myslel som si, že ešte dôjdem, ale búchalo mi to, tak som si potom zavolal prvú odťahovú službu, ktorú som našiel na internete,“ uviedol Peter Sivák, podľa ktorého je smutné, keď si niekto takýmto spôsobom robí reklamu.
Živnosť na odťahovú službu nemá, pretože ju vraj nevykonáva a odťahové vozidlo má pre súkromné účely. „Staviam si rodinný domček a chodím si do Šebastoviec po drievko, tak nechcem pýtať kamarátov a otravovať. Ja nikoho neťahám, neponúkam žiadne služby a nerobím konkurenciu.“
[ad][/ad]Zháňa robotu kamarátom
Priznáva, že za Kučerovom bol aj osobne v kancelárii, no vyhrážky a rozbitie dverí popiera. „Len som sa s ním chcel stretnúť, že čo má proti mne. Zazvonil som mu na zvonček a keď ma uvidel, tak sa asi zľakol a zamkol sa v kancelárii. Prečo sa skrýva a prečo sa zamyká, to je len jeho svedomie. Nech podá aj trestné oznámenie, ja mám svedomie čisté.“
Na bazárovej webstránke však má zverejnený inzerát, v ktorom odťahové služby ponúka. No tvrdí, že zákazky nezháňa pre seba.
„Robím kamarátom reklamu, aby chlapci mali robotu, viete, nemajú internet. Pomáham, ja sa snažím ľudom pomôcť,“ dodáva Sivák.
Musia mať založenú živnosť
Podľa dopravného experta vozidlá odťahových služieb registrovaných v zahraničí u nás nie je nič nezvyčajné, no podnikateľská činnosť musí byť založená na Slovensku.
„Odťahové autá sú v Poľsku považované za špeciály a sú oslobodené od cestnej dane či diaľničných poplatkov. V Poľsku si môžete zaregistrovať vozidlo a používať ho na území členských štátov Európskej únie,“ uviedol dopravný expert Marián Ürge, ktorý pracuje v dopravnej oblasti takmer 30 rokov a v minulosti sa podieľal aj na príprave zákonov o pozemných komunikáciách.
Na druhej strane si však títo podnikatelia nemôžu uplatniť daňové úľavy na Slovensku. „Nemôžu si dať do nákladov pohonné hmoty, opravy auta, kúpu pneumatík a pod. Všetko sa faktúruje podľa daňových zákonov. To, čo za rok vyfakturujete, musíte zdaniť 19-timi percentami. Žiadny zákon však neporušujete, ak máte na Slovensku založenú podnikateľskú činnosť,“ dodal Ürge.
Od konca mája združuje všetky poctivé odťahovky na Slovensku Asociácia Žltý Anjel, ktorej cieľom je spraviť poriadok so všetkými nelegálnymi odťahovými službami a „lovcami nehôd“.
Oznámil to jej prezident Marián Ürge. Asociácia je registrovaná na Ministerstve vnútra SR. Hlavnými cieľmi sú boj proti preťaženým vozidlám do 3,5 tony, koordinácia činnosti a vzájomnej spolupráce cestných, záchranných, vyslobodzovacích a odťahových služieb na území Slovenskej republiky, skvalitňovanie poskytovaných služieb a dodržiavanie platnej legislatívy.
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.


