Strmý pád Antalye
Počas letnej dovolenkovej sezóny sme z košického letiska mohli lietať charterovými letmi do 13 destinácií v deviatich krajinách. Najžiadanejší bol v tomto roku bulharský Burgas, za necelé štyri mesiace tam cestovalo približne 29-tisíc ľudí. Nasleduje turecká Antalya (16-tisíc) a grécky Rhodos (10-tisíc).
Aj napriek bohatej ponuke, z Košíc sme počas tohto leta lietali do dovolenkových destinácií značne menej než vlani.
„V porovnaní s letnou sezónou 2015 ide o pokles o 27 779 cestujúcich, teda o 25 percent,“ informoval šéf marketingu Letiska Košice Juraj Toth. Najviac poklesol záujem cestujúcich o lety do Antalye, ktorá bola dlhodobo najvyhľadávanejšou destináciou. Oproti vlaňajšku zaznamenala prepad o 65 percent.

„Prepad atraktivity Turecka u dovolenkárov bol zjavný, avšak náš prieskum ukázal, že cestujúci, ktorí do Antalye odleteli aj tento rok, boli veľmi spokojní a dovolenku si užili rovnako ako po minulé roky,“ uviedol výkonný riaditeľ Letiska Košice Michael Tmej.

Hoci letná sezóna nepriniesla pozitívne výsledky, celkové počty cestujúcich od začiatku tohto roka vzrástli. „Za obdobie január – september 2016 sme na Letisku Košice privítali 346 364 cestujúcich, čo predstavuje medziročný nárast o 5,5 percenta. Počet leteckých pohybov vzrástol o 14 percent,“ zosumarizoval Toth. Nové letecké spojenia, ktoré letisko zaviedlo v tomto roku, budú bez zmeny prevádzkované aj počas zimného letového poriadku. Poľské aerolínie LOT budú cez Varšavu lietať šesťkrát a Turkish Airlines z Košíc do Istanbulu trikrát týždenne.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.
Výber vianočného darčeka pre muža by mal v sebe spájať funkčnosť, technológiu alebo praktické využitie v rámci voľnočasových aktivít. Či už ide o darček pre partnera, otca alebo syna, vhodná voľba spája kvalitu spracovania a súčasné trendy.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.