Sú chodci povinní dať prednosť ELEKTRIČKE? Novela zákona objasňuje, kto má prednosť
Čo robiť v situácii, keď sa chodec stretne na priechode pre chodcov s električkou? Novela zákona o cestnej premávke jasne určuje, kto dáva v tejto situácii prednosť.
Novela zákona platí už niekoľko rokov
1. novembra 2011 vstúpila do platnosti novela zákona o cestnej premávke, ktorá ruší povinnosť vodiča električky dať na semaformi neriadených priechodoch pre chodcov prednosť chodcom a naopak zavádza pre chodcov povinnosť umožniť električke plynulý prejazd. Slovensko sa prijatím tejto novely zákona zaradilo medzi posledné krajiny Európskej únie (EÚ), v ktorých táto legislatíva platí už dlho. Toto opatrenie zároveň prispieva k plynulejšej premávke električiek.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: HRÔZOSTRAŠNÁ nehoda na Juhu: Mladé dievča vyťahovali spod električky
Električka ma dlhšiu brzdnú dráhu
Električka má v porovnaní s cestnými vozidlami výrazne dlhšiu brzdnú dráhu, ktorá je pri rýchlosti 40 km/h od 45 do 55 metrov. Nehody pritom mávajú často tragické následky, najmä pre nepozornosť chodcov. Tí si často neuvedomujú hmotnosť vozidla a jeho dlhú brzdnú dráhu a ani to, že vodič električky nemá okrem brzdenia inú možnosť zrážke zabrániť. Náhlym vstupom na priechod chodci ohrozujú nielen seba, ale aj cestujúcich v električke, nakoľko pri použití núdzovej brzdy môžu pasažieri spadnúť a zraniť sa.
Zdroj: SITA/DPMK/NM
Odporúčané články
Proces výberu nových kandidátov na sudcov Ústavného súdu (ÚS) SR so sídlom v Košiciach aj otázky súvisiace s členstvom v Súdnej rade SR sú na programe aktuálnej 12. schôdze Národnej rady (NR) SR. Poslanci majú rozhodnúť v priebehu schôdze, ktorá sa uskutoční najbližší utorok (30. 4.) s možným pokračovaním vo štvrtok (2. 5.).
Začína sa rekonštrukcia košickej Steel Arény. Na tlačovej besede o tom informoval primátor mesta Košice Jaroslav Polaček. Doplnil, že dnešným dňom (6. 5.) sa aréna odovzdáva stavebným firmám.
Na sídlisku Ťahanovce sa spustila petícia za výstavbu nového výjazdu z Americkej triedy na Magnezitársku ulicu. Cieľom má byť zlepšenie dopravnej situácie v mestskej časti prostredníctvom nového výjazdu, ktorý by dokázal odkloniť časť dopravy smerujúcej na Hlinkovu ulicu, čo má dokazovať už vypracovaná dopravná štúdia. Autorom petície, pod ktorej online verziu sa doteraz podpísalo viac ako 270 občanov, je starosta mestskej časti Miloš Ihnát.