Sú malé prístrešky na nových nástupištiach skutočne malé?
Napriek pokročilému stavu dokončenia je rekonštrukcia električkovej trate v Košiciach stále frekventovanou témou. Obyvatelia mesta si všímajú všetko, čo sa na stavbe deje. Zaujali ich aj nové prístrešky.
Viacerí čitatelia si všimli prístrešky, ktoré sa počas posledných dní objavili na niektorých budúcich zastávkach. Prekvapila ich veľkosť, lepšie povedané malosť.
Zastávky sú po novom riešené veľkoryso, budú širšie a dlhšie ako pred rekonštrukciou. Na prístreškoch, hoci sú zatiaľ bez sklenených panelov, vidno, že sú naozaj malé.
Čo v prípade nepohody?
„Prečo mesto nedalo urobiť väčšie čakárne? Na spoje čakajú celé húfy cestujúcich, znásobuje sa to v ranných a popoludňajších špičkách alebo pri športových či kultúrnych podujatiach. Nepočítali s tým, že bude aj pršať, snežiť alebo silno fúkať a ľudia sa pred vyčíňaním počasia potrebujú niekde skryť?” pýta sa jedna z našich čitateliek.
Odpovede na tieto otázky sme hľadali u investora na košickom magistráte.
Prístrešky na zastávkach sú vraj robené na mieru
„Prístrešky sú zrealizované presne podľa projektovej dokumentácie,“ sprostredkoval nám odpoveď zodpovedných pracovníkov Miroslav Sambor z komunikačného referátu mestského úradu.
„Ich veľkosti na jednotlivých nástupných ostrovčekoch boli navrhnuté na základe frekvencie pohybu cestujúcich na daných zastávkach. Pred začiatkom modernizácie električkových tratí boli prístrešky na Kuzmányho ulici iba na nástupištiach na severnej strane. Teraz budú na všetkých nástupištiach. To znamená, že sa dvojnásobne zvyšuje kapacita prístreškov. Celkovo by ich malo byť sedemnásť,” doplnil informáciu o podrobnosti k nastolenej téme.
Čas ukáže, či projektová dokumentácia vychádzala zo správne zadaných údajov.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Pre všetkých, ktorí cestujú vlakom po Slovensku, prichádza Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s prelomovým pilotným projektom. Odteraz budú vnútroštátne cestovné lístky dostupné aj na vybraných pobočkách Slovenskej pošty.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.
Po mimoriadnom roku 2023, keď letisko vybavilo viac ako 625-tisíc cestujúcich, prešlo bránami letiska za prvých desať mesiacov tohto roka už 656 561 pasažierov, čo predstavuje nárast o 17,4 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka.