Sú obedy zadarmo naozaj zadarmo?
Obedy zadarmo nie sú v skutočnosti zadarmo. Uviedol to ústredný riaditeľ Združenia miest a obcí (ZMOS) Michal Kaliňák. Terajšie schválenie obedov zadarmo Národnou radou SR začne platiť od 1. mája.
Kto obedy zaplatí?
Je veľkou dilemou, ako sa to zafinancuje od januára do konca apríla. „Evidentne z našich vlastných peňazí, ktoré nemáme narozpočtované, lebo sme nepredpokladali, že to štát nechá na nás. Zastupiteľstvo má dve možnosti, buď nájde peniaze a dofinancuje obedy zadarmo, alebo to presunie na rodičov,” vysvetlil predseda ZMOS. Taktiež informoval, že rodičia aj tak budú platiť poplatky, pretože obed zadarmo znamená to, že štát zaplatí potraviny.
Mohlo by vás zaujímať: Deti by mohli mať opäť obedy zadarmo
Počet stravníkov stúpa
V minulosti sa nekritizovala myšlienka obedov zadarmo, ale to, že štát chcel, aby boli zavedené rýchlo. Neboli vybudované kapacity, chýbali zariadenia od príborov až po technické vybavenie. Zistili sa dve veci – zvýšil sa počet stravníkov a znížil sa objem kuchynského odpadu. Bola to myšlienka, ktorá sa ujala aj napriek problémom. „Štát má do 1. mája získať peniaze iným spôsobom a uvidíme, koho podojí, či firmy, alebo banky,” tvrdí Kaliňák.
Zdroj: SITA (Dse, vr)
Odporúčané články
Koncom decembra sa presúva celé Slovensko zo západu na východ a naopak. Zaujímalo nás preto, čo je pre cestujúcich najlepším riešením, aby sa dostali pred a počas sviatkov za svojimi blízkmi. Prinášame informácie o tom, v ktorých vlakoch sa odporúča zakúpiť miestenku a kde je to povinné.
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od obnovy úpravne vody v Stakčíne po výhru dvoch Košičaniek na svetovom šampionáte v kickboxe. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.