„Tankodróm“ na Rozvojovej opravujú, na starosť si to vzala súkromná firma
Dlhé roky brnká na nervy košických vodičov cesta na Rozvojovej ulici. Je v dezolátnom stave, hotový tankodróm. Aspoň na jej časti to však už, našťastie, neplatí.
Na cestu medzi budovou, kde sídli časť daňových úradov, a Nay Elektrodomom, sme aj do redakcie dostali mnoho podnetov od našich čitateľov. Či už smerovali k daniarom, alebo k obchodnému centru Cassovia, ich autá na hlbokých výmoľoch trpeli a jazda pripomínala prekážkovú dráhu. Keďže však cesta patrí viacerým súkromným vlastníkom, ktorí sa nedokázali dohodnúť, riešenie sa zdalo v nedohľadne.
Vlastní zamestnanci
Koncom minulého týždňa však na úsek pred areálom spoločnosti Jobelsa, ktorá vlastní najväčšiu časť cesty, nabehli jej pracovníci a začali odstraňovať zničený asfalt. Nasledovať by mali ďalšie reparačné práce.
„Áno, je to pravda, rozhodli sme sa opraviť úsek cesty, ktorý patrí nám. Robíme to na vlastné náklady,” informoval nás finančný manažér spoločnosti Leonard Labanič. Podľa našich informácií na oprave pracujú práve zamestnanci tejto firmy.
Či sa k iniciatíve Jobelsy, ktorej materská spoločnosť sídli v Španielsku, pripoja aj ďalší vlastníci, uvidíme v najbližšom čase. Vodiči, ktorí cestu používajú, by to len privítali.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.

