TIP OD ČITATEĽA: Kedy zmiznú pásky z autobusov?

Aj napriek tomu, že sa opatrenia proti COVIDU pomaly uvoľňujú, cestujúcich v autobusoch stále trápia zapaskované predné sedadlá, na ktoré si nikto nemôže sadnúť. Odpovede, kedy pásky z autobusov zmiznú, pre KOŠICE: DNES ONLINE poskytla hovorkyňa DPMK Petrušová.
„Dôvodom na zavedenie tohto opatrenia je ochrana našich vodičov. Počet pozitívnych COVID prípadov u našich vodičov nám, paradoxne, začal v priebehu mesiaca marec rásť a nie klesať – aktuálne evidujeme 30 vodičov na PN. Zrušenie vyhradeného priestoru predných dverí však zvažujeme, nakoľko si uvedomujeme, že dlhodobo je tento stav neudržateľný. Uvedené opatrenie prehodnotíme ku 1. 4. 2022, rovnako ako tomu je v dopravných podnikoch Žilina a Prešov,“ uviedla hovorkyňa.
Vodiči však nemajú povinnosť nosiť respirátor, a to práve kvôli tomu, že sa nachádzajú za sklom v kabíne. Aj nedávno, keď bola povinnosť nosiť respirátory, vodiči smeli nosiť rúška a teraz, rovnako ako predtým, môžu/nemusia mať prekryté horné dýchacie cesty. K väčšiemu pocitu bezpečia vodičov prispeli nielen pásky, ale aj to, že sa vďaka tomu eliminovali konfliktné situácie.
(VT)
Odporúčané články

Centrum metropoly východu má odnes ďalšiu atrakciu. Nielen fanúšikovia športu si odteraz každý deň od 8.00 do 20.00 hod. môžu „zabehnúť“ do tzv. MarathonPointu (Maratónskeho domu) na Hlavnej 57. Ten nielenže prevedie všetkých návštevníkov bohatou históriou Medzinárodného maratónu mieru (MMM) až k súčasnosti, ale bude aj dejiskom kultúrnych a spoločenských podujatí, výstav a ďalších aktivít týkajúcich sa MMM.

Východoslovenská distribučná, a.s. (VSD) oznamuje plánované odstávky elektrickej energie v Košickom kraji na týždeň od 12. do 18. mája 2025. Prerušenia distribúcie prúdu sú nevyhnutné z dôvodu údržby, modernizácie a opráv distribučnej sústavy. Odberatelia v nižšie uvedených lokalitách by mali v daných termínoch počítať s obmedzením dodávky elektriny.

Mesto Košice v spolupráci s BPMK už niekoľko rokov vykonáva plošnú opravu dlažby v celej centrálnej mestskej zóne. Za uplynulých päť rokov bolo na tento účel vynaložených takmer 2,5 milióna eur. K nadmernému opotrebovaniu a znehodnocovaniu dlažby a prislúchajúcich odvodňovacích žľabov dochádza okrem poveternostných vplyvov aj kvôli častým prejazdom nákladných a osobných áut.