TIP OD ČITATEĽA: Kedy zmiznú pásky z autobusov?
Aj napriek tomu, že sa opatrenia proti COVIDU pomaly uvoľňujú, cestujúcich v autobusoch stále trápia zapaskované predné sedadlá, na ktoré si nikto nemôže sadnúť. Odpovede, kedy pásky z autobusov zmiznú, pre KOŠICE: DNES ONLINE poskytla hovorkyňa DPMK Petrušová.
„Dôvodom na zavedenie tohto opatrenia je ochrana našich vodičov. Počet pozitívnych COVID prípadov u našich vodičov nám, paradoxne, začal v priebehu mesiaca marec rásť a nie klesať – aktuálne evidujeme 30 vodičov na PN. Zrušenie vyhradeného priestoru predných dverí však zvažujeme, nakoľko si uvedomujeme, že dlhodobo je tento stav neudržateľný. Uvedené opatrenie prehodnotíme ku 1. 4. 2022, rovnako ako tomu je v dopravných podnikoch Žilina a Prešov,“ uviedla hovorkyňa.
Vodiči však nemajú povinnosť nosiť respirátor, a to práve kvôli tomu, že sa nachádzajú za sklom v kabíne. Aj nedávno, keď bola povinnosť nosiť respirátory, vodiči smeli nosiť rúška a teraz, rovnako ako predtým, môžu/nemusia mať prekryté horné dýchacie cesty. K väčšiemu pocitu bezpečia vodičov prispeli nielen pásky, ale aj to, že sa vďaka tomu eliminovali konfliktné situácie.
(VT)
Odporúčané články
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od spustenia leteckej linky medzi Košicami a Bratislavou po ohlásenie kandidatúry Ladislava Lörinca na prímátora. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Dobrovoľnícke podujatie „Príbehy evanjelického cintorína – ožívajúca záhrada pamäte“ bolo zaradené medzi tri najinšpiratívnejšie podujatia Slovenska za rok 2024.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.