Tisícky čiernych pasažierov v mestskej hromadnej doprave
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) vlani vybral od čiernych pasažierov približne 304-tisíc eur, uložil viac ako 14-tisíc pokút. Ich počet medziročne klesol pre koronakrízu. Z udelených pokút je viac ako polovica neuhradená.
Od začiatku tohto roka do konca júla udelili spolu 6 116 pokút za cestovanie bez platného cestovného lístka. Zatiaľ zaevidovali platby vo výške okolo 100-tisíc eur. „Ku koncu júla 2020 s porovnaním rovnakého obdobia roku 2019 sme zaznamenali pokles približne o 2500 udelených pokút, čo je pravdepodobne odrazom opatrení zavedených v súvislosti s prevenciou voči pandémii,“ uviedla pre TASR hovorkyňa DPMK Vladimíra Petrušová.
[ad][/ad]Linka nie je problematická
Najviac na cestovanie bez lístkov upozorňujú Košičania na linku číslo 11.
„Vodič má právomoc skontrolovať cestovný lístok, nie je to však jeho povinnosťou. Túto povinnosť majú prepravní kontrolóri na všetkých linkách MHD v meste, vrátane tejto linky,“ konštatuje hovorkyňa pre KOŠICE:DNES a dodáva, že DPMK túto linku nepovažuje za problematickú, hoci je odlišná od ostatných vzhľadom na sociálny status väčšiny cestujúcich.
Neuhradené pokuty po uplynutí 60-dňovej lehoty odstupuje dopravný podnik právnikovi. „Za minulý rok sme mu odstúpili 8 670 prípadov, za prvých päť mesiacov tohto roka 2 473. Výška pokuty za cestovanie bez platného cestovného lístka je stanovená na 40 eur pri platbe priamo vo vozidle,“ povedala Petrušová s tým, že cestujúci musí zaplatiť aj základné cestovné v sume 0,90 eura.
Štandardná výška pokuty je 60 eur, pri dobrovoľnej úhrade do štyroch pracovných dní je nižšia o desať eur. „Každé písomné odvolanie voči udelenej pokute sa individuálne prešetruje v rámci našich databáz a následne sa po zvážení všetkých zistených faktov zaujme stanovisko. V odôvodnených prípadoch sú pokuty odpustené,“ spresnila pre agentúru Petrušová.
[ad2][/ad2]Pokračovanie článku je na ďalšej strane.
[break][/break]Rúška skontrolujú policajti
V rámci protiepidemiologických opatrení sú cestujúci povinní v prostriedkoch MHD nosiť rúško. „Vodič je v prvom rade zodpovedný za bezpečnú prepravu vo vozidle podľa cestovných poriadkov a zabezpečiť tak čo najplynulejší chod dopravy. Až následne môže kontrolovať rúška. V tejto veci je v prípade nedodržania nariadenia najúčinnejším riešením súčinnosť polície, to znamená zvýšený počet kontrol v MHD v spolupráci so štátnou a mestskou políciou,“ dopĺňa hovorkyňa.
Dopravný podnik sa podľa riaditeľa riadenia dopravy Romana Danka v tejto veci obráti na obe zložky. „Očakávame od nich plán realizácie a jeho následné zavedenie do praxe.“
Foto: archív Veronika Janušková
Odporúčané články
Tento víkend sa v Košiciach dokončí oprava mosta cez rieku Hornád na Hlinkovej ulici.
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.
Vo štvrtok 7. novembra 2024 sa uzavrela tohtoročná sezóna v Komunitnej záhrade Denného centra na Laboreckej ulici v Košiciach. Nadšenci záhradníctva sa zhromaždili, aby vykonali posledné práce na zazimovanie záhrady.