Trolejbus sa objavil až po tom, čo potrebu skúšobnej jazdy ku kolaudačnému rozhodnutiu potvrdilo aj ministerstvo
Absolútne finále rekonštrukcie električkových tratí vyhnalo do košických ulíc na skúšobné jazdy už nielen električky. Po takmer roku sa objavil v utorok večer aj prvý trolejbus.
Prekvapení Košičania zaregistrovali trolejbus na trase od Senného trhu po Štúrovu ulicu okolo desiatej večer. Práve na tomto úseku sa v rámci rekonštrukcie električkových tratí menili troleje nielen pre električky, ale aj pre trolejbusy. Kým však električky testovali trate už niekoľkokrát, trolejbus sa objavil až po tom, čo potrebu skúšobnej jazdy ku kolaudačnému rozhodnutiu potvrdilo aj ministerstvo dopravy.
Prečo sa trolejbus vybral testovať troleje tak neskoro, čo všetko bolo cieľom jazdy a ako skúška dopadla, to sme sa včera pýtali na Dopravnom podniku mesta Košice. Odpovedí sme sa však nedočkali.
Tram-trainy (zatiaľ) bez testov
Z vozidiel, s ktorými sa v budúcnosti počíta na vynovenej trati, sa zatiaľ na testovaciu jazdu nevydal takzvaný tram-train. Primátor Richard Raši to vysvetlil tým, že sa skúšobné jazdy môžu vykonať aj pred začatím prevádzky. Za pravdu mu dáva ministerstvo dopravy.
“Jazda s takýmto vozidlom nie je uskutočniteľná, pretože ním žiadny dopravca u nás nedisponuje. Okrem toho môže byť vykonaná až pred začiatkom prevádzky tohto systému dopravy,” tvrdí hovorca ministerstva Martin Kóňa.
Chyba v komunikácii (?)
O možnosti preverenia, či zrekonštruovaná trať naozaj vyhovuje tram-trainom, hovoril mestský poslanec Miroslav Špak. Podľa jeho slov existuje možnosť, že by jazdu vykonala rakúska spoločnosť, ktorá vraj testovacie jazdy robila v Bratislave. Z tamojšieho dopravného podniku sme sa však dozvedeli, že skúšky tram-trainov v Bratislave vôbec nevykonávali. “Nebolo by to ani možné kvôli inému rozchodu koľajníc,” povedala nám jeho hovorkyňa Adriana Volfová.
Obrátili sme sa na poslanca Špaka, aby tento rozpor vysvetlil. “Keď som hovoril so spomínanou firmou, povedali mi, že v Bratislave už skúšobnú jazdu robili. Nie je vylúčené, že nastala chyba v komunikáciii. Vyrábajú totiž aj električky, takže mohli myslieť na skúšobné jazdy električkami a ja som myslel na tram-trainy,” pripustil M. Špak.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
V sobotu 29. novembra sa pri Dolnej bráne v Košiciach konal protest proti progresivizmu. Zvolávateľmi boli Alexander Riabov a Andrej Palko, na pódiu vystúpil spevák Marián Greksa či košický komunálny poslanec Michal Djordjevič. Cez telemost sa spojili aj s biskupom Schneiderom z Kazachstanu. Podľa organizátorov prišlo 3000 až 3500 ľudí. Cieľom občianskeho protestu bolo poukázať na škodlivosť ideológie progresivizmu v spoločnosti, rodine a poukázať na jeho dopad na ľudské práva.
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.


