Tunel Bikoš pri Prešove majú preraziť vo štvrtok
Tunel Bikoš pri Prešove majú slávnostne preraziť vo štvrtok 27. mája. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nominant Sme rodina) o tom informoval na sociálnej sieti.
“Pri slávnostnom začatí prác na tuneli Bikoš pri Prešove som povedal, že práce stihneme za rok. Počas sviatočného aktu, ako je starým baníckym zvykom, posvätili sošku svätej Barbory a zároveň ju osadili medzi dve tunelové rúry. Nie som poverčivý, ale ctím si banícku históriu. Barbora dáva na chlapov v tuneli dobrý pozor a stavba išla ako po masle. Vyskúšal som si tvrdú drinu v tomto tuneli na vlastnej koži. Teraz prišiel deň, keď Bikoš slávnostne prerazíme. Už vo štvrtok 27. mája budem osobne pri tom,” uviedol Doležal.
Raziace práce na tuneli Bikoš, ktorý je súčasťou takmer 4,5 kilometra dlhej rýchlostnej cesty R4 Prešov – severný obchvat, slávnostne začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) 5. júna 2020. Tunel dlhý 1153 metrov je navrhnutý ako diaľničný dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou.
Po vytesnení osobného a nákladného tranzitu na rýchlostný obchvat sa podľa NDS zlepší dopravná situácia v meste Prešov a rovnako sa zvýši kvalita života obyvateľov tohto mesta. Zmluvná cena za výstavbu R4 Prešov – severný obchvat je 142,8 milióna eur, termín ukončenia výstavby úseku je marec 2023.
Zdroj: (TASR, man ima)
Odporúčané články
Viac ako stovka ľudí sa včera zišla pred historickou budovou staromestskej radnice v Košiciach, aby spoločne uctili pamiatku obetí vojny a vyjadrili podporu Ukrajine. Toto pietne zhromaždenie, organizované pri príležitosti 1000 dní od začiatku invázie, spojilo obyvateľov mesta v symbolickom sviečkovom pochode.
Slovensko môže vďaka svojej geografickej blízkosti a historickým väzbám, zohrávať kľúčovú úlohu v podpore Ukrajiny na ceste k obnoveniu krajiny a integrácii do Európskej únie. Prvé zasadnutie platformy Partnerstvo pre Ukrajinu má otvoriť dvere širšej spolupráci medzi slovenskými a ukrajinskými organizáciami a posilniť koordináciu aktivít na úrovni štátnych aj súkromných inštitúcií.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.