Tunerov najviac trápia slovenské cesty
Noc zo soboty na nedeľu sa v Košiciach niesla v duchu rýchlych áut. Na parkovisku pred obchodným centrom Optima sa zišli tisícky nadšencov tuningu z celého Slovenska i zahraničia.
Motoristické podujatie Illegal Night aj tentokrát prilákalo tie najlepšie a najvýkonnejšie autá zo slovenských ciest.Jedným z prítomných tunerov bol Viktor ,Okush’ Mihalik z Rožňavy.
Autám sa venuje od detstva. Na košické podujatie chodí pravidelne posledné štyri roky. Svoje umenie tuningu prišiel predstaviť na vylepšených vozidlách značky Nissan a Honda.
Zbožňuje japonskú technológiu
„Predtým sme s vozidlami na podujatí aj jazdili na ukážku. Tým, že tých áut je stále viac a zodpovedných ľudí je stále menej, vo všetkých sedieť nemôžem a všetky príliš ľúbim, nedá sa to. Preto si to užívam už len mimo volantu,“ povedal Mihalik.
Rožňavský milovník japonských áut vraví, že všetky majú prerobený motor a ani jedno z nich nemá menej ako 400 koní. „Od jazdných vlastností, výkonu či pôžitku z jazdy predstavujú maximum. Ak je niekto, kto sa venuje Nissanom, Hondám, alebo čomukoľvek japonskému, tak sa v týchto autách úplne nájde,“ uviedol Mihalik.
[ad][/ad]Nákladný koníček sa pre Viktora našťastie stretáva s pochopením jeho polovičky. „Mám priateľku aj dve deti. Je so mnou 16 rokov. Vie, do čoho išla. S láskou a plne ma v tom podporuje,“ dodáva s úsmevom Mihalik.
Na stovku za päť sekúnd
Najväčšou srdcovkou je pre rožňavského tunera jeho Honda Civic z roku 1995. Podľa Mihalika na aute už neostalo takmer nič pôvodné. Okoloidúcich zaujalo predovšetkým interiérom.
„Zadné sedačky sú odrezané, špeciálne upravené a naklonené. Celý interiér je už úplne iný než pôvodný. Je tam volant, palubovka aj sedačky z iného auta. Strecha je z veľkej časti sklenená,“ ukazuje Mihalik. Veľké prekvapenie čaká aj pod kapotou v podobe takmer 500 koní.
„Auto síce úpravami nabralo na váhe, ale z 0 na 100 km/h zrýchli za približne päť sekúnd.“
Certifikované je legálne
Mihalik hovorí, že s vylepšeným autom je dovolené jazdiť aj na bežných cestách, je to ale utrpenie. „Kolesá a podvozky sú robené na dokonalé cesty, sú vyrábané a vyvíjané firmami v Japonsku. Nie je to nebezpečné, ale nákladné pre moju peňaženku, keďže všetky tie výtlky spôsobujú škodu. To je jediná nevýhoda, napriek tomu je jazda na nich pôžitkom,“ hodnotí Mihalik.
V prípade, ak si chce človek ,vytunované’ auto prihlásiť do evidencie, môže ísť podľa Mihalika cestou certifikovaných výrobcov súčiastok a autodoplnkov. „Všetko tak bude plne funkčné, legálne a zapísané v technickom preukaze,“ dodáva Mihalik.
Odporúčané články
Košičania budú môcť pripomienkovať nový územný plán mesta Košice. Budú tak môcť spraviť prostredníctvom elektronického formulára, ktorý bude zverejnený na komunikačných kanáloch mesta aj na kanáloch Útvaru hlavného architekta (ÚHA).
V posledných dňoch došlo k odvolaniu piatich významných členov Rady vlády SR pre mimovládne neziskové organizácie (MNO). Odvolaní boli Laura Dittel, Karolína Miková, Peter Medveď, Boris Strečanský a Juraj Rizman, partner prezidentky Zuzany Čaputovej. Tento rázny krok urobil minister vnútra Matúš Šutaj Eštok, predseda rady, reprezentujúci politickú stranu Hlas-SD. Informáciu potvrdil tlačový odbor Ministerstva vnútra.
Nový tunel Bikoš na severnom obchvate Prešova na R4 a tunel Prešov budú počas najbližších dní uzavreté.