Tunerov najviac trápia slovenské cesty
Noc zo soboty na nedeľu sa v Košiciach niesla v duchu rýchlych áut. Na parkovisku pred obchodným centrom Optima sa zišli tisícky nadšencov tuningu z celého Slovenska i zahraničia.
Motoristické podujatie Illegal Night aj tentokrát prilákalo tie najlepšie a najvýkonnejšie autá zo slovenských ciest.Jedným z prítomných tunerov bol Viktor ,Okush’ Mihalik z Rožňavy.
Autám sa venuje od detstva. Na košické podujatie chodí pravidelne posledné štyri roky. Svoje umenie tuningu prišiel predstaviť na vylepšených vozidlách značky Nissan a Honda.
Zbožňuje japonskú technológiu
„Predtým sme s vozidlami na podujatí aj jazdili na ukážku. Tým, že tých áut je stále viac a zodpovedných ľudí je stále menej, vo všetkých sedieť nemôžem a všetky príliš ľúbim, nedá sa to. Preto si to užívam už len mimo volantu,“ povedal Mihalik.
Rožňavský milovník japonských áut vraví, že všetky majú prerobený motor a ani jedno z nich nemá menej ako 400 koní. „Od jazdných vlastností, výkonu či pôžitku z jazdy predstavujú maximum. Ak je niekto, kto sa venuje Nissanom, Hondám, alebo čomukoľvek japonskému, tak sa v týchto autách úplne nájde,“ uviedol Mihalik.
[ad][/ad]Nákladný koníček sa pre Viktora našťastie stretáva s pochopením jeho polovičky. „Mám priateľku aj dve deti. Je so mnou 16 rokov. Vie, do čoho išla. S láskou a plne ma v tom podporuje,“ dodáva s úsmevom Mihalik.
Na stovku za päť sekúnd
Najväčšou srdcovkou je pre rožňavského tunera jeho Honda Civic z roku 1995. Podľa Mihalika na aute už neostalo takmer nič pôvodné. Okoloidúcich zaujalo predovšetkým interiérom.
„Zadné sedačky sú odrezané, špeciálne upravené a naklonené. Celý interiér je už úplne iný než pôvodný. Je tam volant, palubovka aj sedačky z iného auta. Strecha je z veľkej časti sklenená,“ ukazuje Mihalik. Veľké prekvapenie čaká aj pod kapotou v podobe takmer 500 koní.
„Auto síce úpravami nabralo na váhe, ale z 0 na 100 km/h zrýchli za približne päť sekúnd.“
Certifikované je legálne
Mihalik hovorí, že s vylepšeným autom je dovolené jazdiť aj na bežných cestách, je to ale utrpenie. „Kolesá a podvozky sú robené na dokonalé cesty, sú vyrábané a vyvíjané firmami v Japonsku. Nie je to nebezpečné, ale nákladné pre moju peňaženku, keďže všetky tie výtlky spôsobujú škodu. To je jediná nevýhoda, napriek tomu je jazda na nich pôžitkom,“ hodnotí Mihalik.
V prípade, ak si chce človek ,vytunované’ auto prihlásiť do evidencie, môže ísť podľa Mihalika cestou certifikovaných výrobcov súčiastok a autodoplnkov. „Všetko tak bude plne funkčné, legálne a zapísané v technickom preukaze,“ dodáva Mihalik.
Odporúčané články
Opozičné parlamentné hnutie Progresívne Slovensko vyzýva Ministerstvo vnútra SR a migračný úrad, aby prijali opatrenia voči Arťomovi Marčevskému, ktorý je spojený s platformou Voice of Europe. Podľa ministerstva vnútra sa Marčevskij nedopustil trestného činu, ktorý by ho zaradil medzi sankcionované osoby.
Krajské zastupiteľstvo Košického samosprávneho kraja (KSK) odkleplo projekt vodíkového údolia. Ide o projekt, ktorý kraj plánuje realizovať z výzvy HORIZON-JTI-CLEANH2-2024-06-02: Small scale Hydrogen Valley, alebo Malé vodíkové údolie, ktorú vypisuje spoločnosť Clean Hydrogen JU.
Dva roky trvajúca výstavba košického obchvatu na druhom úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v dĺžke vyše 14 kilometrov pokračuje v plnom prúde. Aktuálne stavbári pracujú na mostných objektoch, protihlukových stenách či oporných múroch.