U. S. Steel plánuje dvojmesačnú odstávku pece číslo jedna, nesúvisí s cenami energií
Spoločnosť U. S. Steel Košice (USSK) plánuje dvojmesačnú odstávku pece číslo jedna. Ako na otázky pre agentúru SITA odpovedal hovorca USSK Ján Bača, odstávka pece nesúvisí s cenami energií.
“V súčasnosti vyrábame v U. S. Steel Košice na všetkých troch vysokých peciach. V rámci údržby pripravujeme s našimi partnermi strednú opravu jednej z pecí a s tým súvisí plánovaná odstávka vysokej pece číslo jedna. Predpokladáme, že oprava začne v novembri a bude trvať dva mesiace. Očakávame, že vysoká pec nabehne znova do prevádzky v januári 2022,” uviedol Bača.
Ako ďalej dodal, odstávka nesúvisí s cenami energií. “Táto oprava síce ovplyvní objem ocele na trhu, nie je však zapríčinená zvýšením cien energií. Tento vývoj sme predpokladali a na odstránenie extrémnych výkyvov cien energií budú potrebné viaceré systémové opatrenia, o ktoré sa vláda v súčasnosti snaží. My sme pripravení poskytnúť všetky potrebné dáta a know how spotrebiteľa a zároveň výrobcu energií. Roky upozorňujeme na to, že je potrebné vytvoriť konkurencieschopné prostredie pre energeticky náročné podniky v EÚ. Naši zamestnanci vedia, že prebieha množstvo projektov na úsporu energií a aj cez RÚZ a na európskej úrovni cez EUROFER bojujeme za rovnaké podmienky pre výrobcov ocele,” konštatoval Bača.
U. S. Steel Košice má momentálne takmer 9 400 zamestnancov a ročne vyrobí 4,5 milióna metrických ton ocele.
Zdroj: (SITA, mt;mlu)
Odporúčané články
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) upozorňuje na výluku električiek na rýchlodráhe. Potrvá od soboty 22. novembra do nedele 30. novembra 2025. Dôvodom výluky električkovej dopravy na rýchlodráhe je servisná údržba.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.

