V centrálnej zóne bez zaplatenia nezaparkujete
Košickí mestskí poslanci na svojom pondelkovom zasadnutí schválili zásady Koncepcie riešenia statickej dopravy v meste. Navrhla ju bratislavská spoločnosť EEI, ktorá už dva a pol roka má v nájme košické parkoviská. Pozrite, aké novinky by po novom mali platiť.
Zatiaľ sa na doterajšom spôsobe parkovania, vrátane nedostatku parkovacích miest, nič dramatické nemení. “Toto je len základný dokument, teraz budeme môcť riešiť konkrétne návrhy,” vysvetľoval zástupca firmy EEI Ján Tomanovič.
Rozšírenie zóny
Už teraz je však z návrhu koncepcie jasné, že zóna, kde vodiči za parkovanie budú musieť platiť, sa podstatne rozšíri. Doteraz ju ohraničovali ulice Kuzmányho, Štúrova, Štefánikova a začiatok Komenského. Po novom by sa malo platiť za parkovanie na väčšom priestore – od Letnej na Severe až po Milosrdenstva na Juhu a od hraníc Starého Mesta s Terasou až po Prešovskú cestu.
Zmení sa aj cena za parkovanie. Namiesto jednotného eura za hodinu navrhuje EEI platiť od 50 centov v okrajových častiach centrálnej mestskej zóny, až po 1,50 eura v najviac zaťažených úsekoch, teda napríklad na Kováčskej a Mäsiarskej ulici.
Rezidentská karta
Systém počíta aj s vytvorením rezidentského státia, kde budú môcť parkovať len domáci a podnikatelia, ktorí tam majú prevádzky. To by napríklad platilo pre ulice pri Auparku, dajme tomu pre Palárikovu, kde domáci v priebehu dňa takmer nemajú šancu parkovať. Rezidentská karta by mala stáť ročne 35 eur.
Koncepcia počíta aj so stavbou viacerých parkovacích domov, či už v podzemí, ale aj nad zemou. Konkrétne miesta však ešte nie sú určené. V každom prípade budú o konečných riešeniach rozhodovať opäť poslanci. “Rokovania to budú bez debaty ešte veľmi ťažké,” myslí si primátor Košíc Richard Raši.
Názory vodičov
Jozef Belianský
Bývam na Palárikovej ulici. Odkedy je v prevádzke Aupark, je to s parkovaním na našej ulici katastrofa. Od rána miesta zaberú cudzie autá a nájsť tam voľné miesto je nemožné. A to trvá až do večera, kým prevádzky nezatvoria. Trochu voľnejšie je len cez víkendy. Ja osobne si myslím, že riešením by boli nejaké stále parkovacie karty pre domácich a kto tu nebýva, tak bez milosti odtiahnuť. Aj by som si za tú kartu rozumnú sumu zaplatil. Je to oproti ľuďom zo sídlisk nespravodlivé, ale inak to asi nepôjde.
Karin Marková
Situácia s parkovaním v Košiciach je neúnosná. Parkovacích miest je nedostatok. Navyše v meste neexistuje ani možnosť krátkodobého parkovania. Či zaparkujem na desať minút, alebo na hodinu, stále musím zaplatiť euro. Navyše mám obavu, že keď sa posunie zóna plateného parkovania na Juhu až po ulicu Milosrdenstva, nebudem vedieť zaparkovať už ani pred vlastným domom. Bývam totiž práve na hranici zamýšľanej rozšírenej zóny plateného parkovania. Irituje ma tiež, že na parkovaní v Košiciach bohatne akási bratislavská firma.
Róbert Harvan
Bývam na vidieku, ale pracujem v Košiciach. Keď nemusím, tak do centra autom radšej ani nejdem. Človek často aj pol hodiny márne hľadá miesto na zaparkovanie. Všimol som si, že viacerí vodiči z okolitých dedín a miest postupujú podobne. Zaparkujú radšej niekde na sídlisku a odvezú sa do centra autobusom. Takto však blokujú parkovacie miesta obyvateľom sídlisk, čo vyvoláva ďalšie problémy. Riešením by bola výstavba záchytných parkovísk v okrajových častiach mesta, odkiaľ by sa dalo pohodlne mestskou dopravou dostať do centrálnej časti Košíc.
Foto: archív košice:dnes
Odporúčané články
Po mimoriadnom roku 2023, keď letisko vybavilo viac ako 625-tisíc cestujúcich, prešlo bránami letiska za prvých desať mesiacov tohto roka už 656 561 pasažierov, čo predstavuje nárast o 17,4 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka.
Všetkých 880 chodníkov v projekte „Adoptuj si chodník a zarábaj“ bolo počas prvých dní tohtoročného piateho ročníka adoptovaných. Mesto Košice tak od včera pridáva nové úseky, čím zvýši počet adoptovateľných chodníkov na viac ako 900.
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.