V DPMK stále chýbajú vodiči autobusov
Chýbajúci vodiči autobusov sú stále problémom dopravných podnikov na celom Slovensku. Niekde sa to snažia vyriešiť prijímaním cudzincov.
V nitrianskej spoločnosti Arriva, ktorá má na starosti aj mestskú hromadnú dopravu, chýba asi 30 šoférov. Situáciu riešia náborom nových. „V štádiu zaškoľovania máme okolo 15 vodičov zo Slovenska. K nim pribudne ďalších 19 z Ukrajiny. Treba si však uvedomiť, že ich zaučenie bude trvať asi šesť mesiacov,“ uviedol pre tamojšie médiá Vladimír Šimko zo spoločnosti Arriva.
[ad][/ad]Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) sa nechce uchýliť k prijímaniu cudzincov. „Našej spoločnosti v súčasnosti chýba okolo 20 vodičov MHD. Ich nedostatok sa snažíme riešiť otváraním nových kurzov na získanie vodičského oprávnenia skupiny D. Momentálne vzdelávame 14 nových záujemcov o prácu vodiča autobusu. Po skončení kurzu plánujeme organizovať ďalší. O zamestnávaní cudzincov zatiaľ neuvažujeme,“ povedala nám hovorkyňa podniku Michaela Karaffová.
Zásadným problémom DPMK je nedostatočné financovanie. Aj preto vyzvali odborári pracovníkov podniku, aby prišli na pondelkové mestské zastupiteľstvo, kde sa bude rozhodovať o výške dotácií mesta pre dopravcov na budúci rok.
Odporúčané články
Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ v Košiciach slávnostne uviedol do prevádzky novovybudovanú časť národného superpočítača PERUN v Košiciach. Ide o jeden z najvýznamnejších projektov digitálnej modernizácie Slovenska, ktorý posunie krajinu medzi štáty s vysokovýkonnou výpočtovou infraštruktúrou európskej úrovne.
Podľa medializovaných informácií stavba apartmánov pre seniorov na Belanskej ulici v Košiciach sa po piatich mesiacoch opäť rozbehla. Dôvodom prerušenia nebola zima, ale 152 ľudských kostier, ktoré archeológovia vytiahli z ílovitého podložia na rozhraní mestských častí Staré Mesto a Západ.
Európsky parlament a členské štáty Európskej únie sa v stredu dohodli na zákaze dovozu všetkého ruského zemného plynu do EÚ najneskôr do jesene 2027. Dohoda predstavuje kompromis medzi členskými štátmi a Parlamentom, ktorý požadoval skoršie zavedenie zákazu.

