V DPMK stále chýbajú vodiči autobusov
Chýbajúci vodiči autobusov sú stále problémom dopravných podnikov na celom Slovensku. Niekde sa to snažia vyriešiť prijímaním cudzincov.
V nitrianskej spoločnosti Arriva, ktorá má na starosti aj mestskú hromadnú dopravu, chýba asi 30 šoférov. Situáciu riešia náborom nových. „V štádiu zaškoľovania máme okolo 15 vodičov zo Slovenska. K nim pribudne ďalších 19 z Ukrajiny. Treba si však uvedomiť, že ich zaučenie bude trvať asi šesť mesiacov,“ uviedol pre tamojšie médiá Vladimír Šimko zo spoločnosti Arriva.
[ad][/ad]Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) sa nechce uchýliť k prijímaniu cudzincov. „Našej spoločnosti v súčasnosti chýba okolo 20 vodičov MHD. Ich nedostatok sa snažíme riešiť otváraním nových kurzov na získanie vodičského oprávnenia skupiny D. Momentálne vzdelávame 14 nových záujemcov o prácu vodiča autobusu. Po skončení kurzu plánujeme organizovať ďalší. O zamestnávaní cudzincov zatiaľ neuvažujeme,“ povedala nám hovorkyňa podniku Michaela Karaffová.
Zásadným problémom DPMK je nedostatočné financovanie. Aj preto vyzvali odborári pracovníkov podniku, aby prišli na pondelkové mestské zastupiteľstvo, kde sa bude rozhodovať o výške dotácií mesta pre dopravcov na budúci rok.
Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Farnosť sv. Alžbety už čoskoro predstaví v Dóme sv. Alžbety nový oltárny celok, Oltár Poslednej večere. Ide o rekonštrukčnú prezentáciu zaniknutého Oltára Poslednej večere. Ako farnosť objasnila, spraví tak pri príležitosti vrcholiaceho jubilejného roka, na sviatok patrónky mesta sv. Alžbety Uhorskej a pri príležitosti životného jubilea košického arcibiskupa Bernarda Bobera.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.

