V Košiciach sa do programu Tréneri v školách zapojilo viac ako 2100 detí
Do programu Tréneri v školách sa v Košiciach zapojilo viac ako 2100 detí v 90 triedach. Cieľom programu je budovanie pozitívneho vzťahu a prehĺbenie záujmu detí o šport, rozvíjanie ich všestrannej pohybovej gramotnosti na prvom stupni základných škôl. Informoval o tom Magistrát mesta Košice.
Vzbudenie záujmu o zdravý životný štýl
„Teší ma, že aj v Košiciach rastie záujem rodičov a škôl o tento program. Dôležité je, že aj vo vašom meste sa nám darí angažovať odborníkov z praxe do vyučovacieho procesu, keďže na prvom stupni základných škôl nemáme telocvikárov. Sú to športovci, ktorí dokážu nenásilnou, hravou formou vzbudiť záujem detí o šport, vytvoriť základ zdravého životného štýlu,“ uviedol splnomocnenec vlády SR pre mládež a šport, bývalý profesionálny tenista a reprezentant Slovenska Karol Kučera.
Do projektu sa zapojilo 110 škôl
Do projektu, ktorého pilotnú fázu odštartovali vlani v januári, sa v tomto školskom roku zapojilo približne 110 škôl s takmer 14-tisíc žiakmi na celom Slovensku. V Košiciach pôsobia špeciálne školení tréneri v 18 z 34 základných školách, ktorých zriaďovateľom je mesto. V 90 triedach má špeciálnu hodinu telesnej a pohybovej výchovy viac ako 2 100 detí. V budúcom školskom roku by k nim malo pribudnúť ďalších 10 tried s približne 240 žiakmi.
Zdroj: (SITA, mlu;DSe)
Odporúčané články
Krajiny Organizácie Severoatlantickej zmluvy (NATO) v stredu prisľúbili nákup amerických zbraní pre Ukrajinu v hodnote stoviek miliónov dolárov. Ruského prezidenta Vladimíra Putina zároveň vyzvali, aby prestal so „siláckymi rečami“ a začal vážne mierové rokovania.
Premiér Robert Fico sa vo štvrtok 4. decembra v parlamente vyjadril k odškodneniu pozostalých po tragickom požiari v Mašličkove. Vyhlásil, že na pomoc nevidí dôvod, pričom úmrtie dvoch detí porovnal so zraneniami cestujúcich po vlakových nešťastiach v dôsledku zlyhania ľudského faktora. Salezián Peter Veselský, ktorý roky pracuje s Rómami na Luníku IX, to vníma ako zbytočnú paušalizáciu a poukazuje na nutnosť posudzovania jednotlivých prípadov osobitne.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.


