V tendri na vybudovanie nového mýtneho systému sú viaceré ponuky, potvrdil Doležal
V tendri Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) na vybudovanie nového elektronického mýtneho systému a poskytovanie služieb technickej podpory boli predložené viaceré ponuky. Ako povedal minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) ide o najdôležitejšiu súťaž v súvislosti s prípravou nového mýtneho systému, ktorý by mal fungovať v réžii štátu.
„Otvorili sme obálky, zistili sa ceny, ale to nie je len tak, že otvoria sa obálky a najlepší vyhráva. Komisia musí vyhodnotiť všetky ponuky, tie majú osemsto, deväťsto strán,“ povedal Doležal v piatok na sociálnej sieti bez podrobností o ponukách. Komisia podľa neho musí preštudovať aj to, či každý z uchádzačov splnil podmienky, či sú ponuky v poriadku a až potom posúdi navrhnutú cenu. „Mám informáciu, že bolo viac ponúk, a to je tak asi všetko, čo viem. Určite budeme zodpovedne informovať, keď komisia túto súťaž vyhodnotí,“ uviedol minister dopravy.
Najnižšiu cenovú ponuku v uvedenom tendri predložila spoločnosť CzechToll, s.r.o., prevádzkovateľ mýtneho systému v Česku. Dodávateľom spoločnosti v tejto súťaži je prevádzkovateľ mýtneho systému na Slovensku SkyToll. Ako potvrdil CzechToll, na základe zápisnice z otvárania ponúk, ktorú dostal od NDS, je jeho cena najnižšia, ale v tejto fáze súťaže nemôže zverejniť ďalšie detaily svojej ponuky. „V súťaži sme predložili rovnaké technické riešenie pre výber mýta, aké sme v roku 2019 úspešne implementovali v Českej republike,“ uviedol hovorca CzechToll-u Miroslav Beneš. Dodal, že ponuky vyhodnotí NDS podľa kritérií verejnej súťaže.
Ponuky v tendri NDS na nový mýtny systém sa predkladali a otvárali 31. januára. Predpokladaná cena investície plánovanej na vyše jedenásť rokov dosahuje takmer 42 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Diaľničiari nezverejnili počet ani mená uchádzačov, ktorí sa zapojili do súboja o získanie zákazky. „Vzhľadom na aktuálne štádium procesu vyhodnocovania nie je možné konkretizovať obchodné spoločnosti, ktoré predložili cenové ponuky vo verejnom obstarávaní. Postupujeme v zmysle zákona o verejnom obstarávaní,“ uviedla nedávno pre agentúru SITA vedúca oddelenia komunikácie NDS Eva Žgravčáková.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.
Aj v prvú októbrovú nedeľu v tomto mesiaci sa takmer 17 000 bežcov postavilo na trať Medzinárodného maratónu mieru (MMM) v Košiciach, ktorý je najstarším v Európe a druhým na svete. MMM je už vyše 100 rokov neodmysliteľnou súčasťou života nášho mesta a inšpiráciou pre bežcov z celého sveta. Bude to tak aj naďalej, no premiérovo aj s oficiálnou podporou mesta Košice pre MMM na ďalších 100 rokov.
Mestská časť Košice – Nad jazerom sa tento rok prvýkrát zapojila do ušľachtilého projektu Ponožkový október. Cieľom tejto charitatívnej akcie je pomôcť ľudom bez domova a tým, ktorí žijú v zložitých podmienkach, zvládať kruté zimné obdobie bez nebezpečenstva omrzlín a v chladnom počasí. Najviac párov požiek doniesli deti z materskej školy na Dneperskej ulici.