Viac ako 25-tisíc žiakov si počas jesene overovalo cez elektronické testy svoje vedomosti a zručnosti
Počas jesene si overovalo cez elektronické testy svoje vedomosti a zručnosti viac ako 25-tisíc žiakov z 580 škôl. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na svojom webe priblížilo, že systém e-Test v uplynulých mesiacoch zaznamenal viac než 42 500 žiackych e-testov a ich hodnotení. Ihneď po ukončení e-testu sa žiaci dozvedeli svoje výsledky. Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) verí, že aj táto spätná väzba pomohla učiteľom lepšie diagnostikovať slabé miesta v úrovni vedomostí a zručností žiakov. Ústav v rámci svojich testovaní tiež pripravil pilotný odpoved na kritické myslenie a čítanie s porozumením, ktorý si prvýkrát vyskúšalo viac ako tritisíc stredoškolákov.
Možnosť otestovať sa ponúkol NÚCEM v dvoch fázach. Do prvej fázy od 11. októbra do 12. novembra sa zapojilo 406 škôl a 20 711 žiakov. Najväčší záujem mali o testy z matematiky a slovenského jazyka a literatúry pre piatakov a deviatakov na základných školách. Naopak, na gymnáziách si nastávajúci maturanti v e-testovaní opakovali najmä anglický jazyk na úrovni B2 a matematiku. Školy s vyučovacím jazykom maďarským využívali e-testy z maďarského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a slovenskej literatúry. V rámci druhej fázy jesenných e-testovaní NÚCEM pilotne overoval na vybraných základných školách úlohy z čitateľskej a matematickej gramotnosti pre pripravované kriteriálne testy zamerané na vyššie kognitívne procesy. Na testovaní sa od 15. novembra do 10. decembra zúčastnilo 5 078 žiakov zo 174 základných škôl, ktorí vyplnili takmer 9 500 žiackych e-testov z gramotností.
„Pilotný odpoved na kritické myslenie a čítanie s porozumením obsahoval tri východiskové texty rozličného zamerania (príbeh o fiktívnej planéte, rozšírená novinárska správa, grantová výzva). Ku každému textu sa vzťahovalo desať úloh rôzneho typu, ktoré testovali okrem iného napríklad schopnosť argumentácie, rozlíšenia subjektívneho a objektívneho postoja, podstatných informácií od nepodstatných,“ priblížila vedúca oddelenia tvorby testov pre stredné školy v NÚCEM Alžbeta Palacková. Testovanie kritického myslenia žiakov, formulácia úloh a hodnotenie odpovedí je však stále v štádiu vývoja. Po dôkladnom vyhodnotení pilotného testovania sa urobia následné analýzy a potrebné úpravy testu. Riaditeľka NÚCEM Romana Kanovská dodala, že ústav plánuje pokračovať vo vývoji testov na overovanie kritického myslenia, gramotností a komplexnejších spôsobilostí žiakov.
Zdroj: (SITA, kh;adz)
Odporúčané články
Po pompéznom otvorení Dňa mesta Košice, ktorý sprevádzalo slávnostné uvedenie Spievajúcej fontány do života v jej novom šate, pokračuje program aj počas ďalšieho týždňa. A je sa načo tešiť.
Športoví nadšenci sa dočkali. Po dlhom procese je Košická futbalová aréna dokončená. Futbaloví fanúšikovia môžu od dnes navštevovať dokončený štadión, spĺňajúci najprísnejšie medzinárodne požiadavky.
Zóna regulovaného parkovania pri amfiteátri v Košiciach sa rozšíri o priľahlé parkovisko. Vyplýva to zo zmeny príslušného všeobecne záväzného nariadenia, ktorú na dnešnom (15. 5.) mimoriadnom rokovaní košického zastupiteľstva schválili mestskí poslanci.