Vlaky rýchlejšie nepôjdu
Koncom minulého týždňa sa po dvoch týždňoch skončila uzávera železničného priechodu pri Ťahanovciach. Zároveň sa na koľajniciach do Kostolian nad Hornádom objavili vlaky.
Dôvodom uzávery bola rekonštrukcia koľají, ktorú realizovali vlastnými silami Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). „O modernizácii železničnej trate smerom do Kysaku sa hovorilo už pred rokmi. Jej zámerom bolo zvýšiť rýchlosť vlakov v tomto úseku na 160 kilometrov za hodinu. Vtedy bolo v pláne aj razenie nového tunela, lebo súčasný je vo veľkom oblúku. Čo vlastne prinesie táto rekonštrukcia?“ pýta sa jeden z čitateľov denníka KOŠICE:DNES.
[ad][/ad]Parametre sa nemenili
Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlíkovej pracovníci spoločnosti v úseku medzi Košicami a Kostoľanmi nad Hornádom smerom na Kysak trať nemodernizovali. Vymieňali len koľajnice, podvaly a vrchnú časť trate. „Išlo o komplexnú rekonštrukciu koľajového zvršku. Parametre trate sa nemenili. Rovnaká ako predtým teda ostala aj maximálna rýchlosť vlakov, 100 kilometrov za hodinu,“ doplnil ju Dávid Bozsaky z Generálneho riaditeľstva ŽSR. Dodal, že rekonštrukcia stála železničiarov vyše 4,5 milióna eur. Priniesť by mala v prvom rade vyššiu bezpečnosť cestujúcich.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Na Verejnom cintoríne v Košiciach prebehla obnova centrálneho kríža, ktorý sa od svojho postavenia v roku 1898 stal významným symbolom viery, nádeje a večnosti.
V Športovo-zábavnom areáli na Alejovej ulici sa opäť rozozvučali nadšené povzbudzovania a smiech seniorov. Tí si prišli užiť tradičné jesenné športové hry.
V košickej mestskej časti Juh sa opäť niesla vôňa čerstvo upečeného koláča, keď sa mladá generácia spojila so seniorkami, aby spolu pripravili tradičný domáci slivkový koláč. Projekt Pečie celý Juh je nielen o pečení, ale aj o prepájaní skúseností a tradícií medzi generáciami.