Vodič MHD odmietol splniť výzvu cestujúcej
Cestovať mestskou hromadnou dopravou je vždy zážitok. Presvedčila sa o tom aj naša čitateľka, ktorá cez víkend cestovala autobusom číslo 71.
„Na zastávke Dom umenia v smere na Námestie osloboditeľov nastúpili dvaja muži, silne znečistení a extrémne zapáchajúci po riedidle. Lístky si neoznačili a sadli si na dve voľné miesta v prednej časti autobusu,“ opísala situáciu čitateľka, ktorá si nepriala byť menovaná. „Nakoľko bol zápach neznesiteľný, poprosila som šoféra, aby osoby vylúčil z prepravy. Vodič odmietol vzniknutú situáciu riešiť so slovami, že vedenie dopravného podniku zakázalo takéto situácie riešiť.“
Cestujúca požiadala vodiča, aby vec ohlásil dispečerovi alebo privolal políciu. „Vodič to odmietol a povedal, že mám políciu zavolať sama. Mám za to, že vodič je zodpovedný za bezpečnosť v autobuse a nie, aby to bolo na pleciach platiacich cestujúcich.“ Podľa jej slov zažil podobnú situáciu aj jej známy.
„Konanie vodiča v opisovanom prípade bolo nesprávne. V zmysle prepravného poriadku je po nahlásení problému vo vozidle povinný prijať také opatrenia, aby bol problém eliminovaný,“ uviedla hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová. „Prioritou je zachovanie vlastnej bezpečnosti a bezpečnosti cestujúcich.“ Ako ďalej informovala, vodič má možnosť použiť informačný systém, teda hlásenie cez stropné reproduktory, aby osoby vystúpili, alebo problém nahlási na dispečing, ktorý bezodkladne kontaktuje bezpečnostné zložky a na miesto posiela aj oblastného dispečera. „V tomto smere sú vodiči opakovane školení, spomínaný zákaz riešiť problémové situácie neexistuje.“
Na záver ešte dodala, že vodič bude dôrazne upozornený na korektný výkon služby a dodržiavanie povinností vyplývajúcich z prepravného poriadku.
Foto: Jozef Jarošík
Odporúčané články
Ruský vodca Vladimir Putin tvrdí, že Moskva je údajne pripravená uzavrieť mierovú dohodu, ale je to „právne nemožné“. Referuje o tom web glavcom.ua s odvolaním sa tlačovú konferenciu šéfa Kremľa.
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH), a. s., Košice odlieči vďaka navýšeniu finančného objemu v mesiacoch november a december viac poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Znížia sa tak ich počty na čakacej listine na plánovaný výkon. Kapacitné aj personálne možnosti ústavu to umožňujú, preto ide o významný krok v prospech poistencov najväčšej zdravotnej poisťovne.