VODIČI POZOR: Počasie komplikuje dopravu aj na cestách Košického kraja
Na Gemeri a v južnom okolí Košíc sťažuje motoristom šoférovanie obmedzená dohľadnosť, zapríčinená hmlou. Upozorňuje na to Slovenská správa ciest (SSC) na webe zjazdnost.sk. Zelená vlna RTVS zasa informuje, že horský priechod Donovaly je momentálne pre kamióny neprejazdný.
„Znížená dohľadnosť na 200 metrov je v dôsledku hmly v lokalitách Tornaľa, Rimavská Sobota, Jelšava, Turňa nad Bodvou a Moldava nad Bodvou,“ spresňujú cestári.
Husté sneženie zasa komplikuje premávku pre nákladné vozidlá, ktoré mali smerovať cez Donovaly. „Horský priechod je momentálne pre kamióny uzavretý,“ uvádza Zelená vlna RTVS na sociálnej sieti.
[ad][/ad]V okresoch severného Slovenska sa na cestách môžu vytvárať snehové jazyky, výstraha Slovenského hydrometeorologického ústavu (SHMÚ) pred týmto rizikom platí do nedeľňajšieho (5. 1.) podvečera, na cestách Košického a Prešovského kraja sa zasa do sobotňajšej polnoci môže podľa meteorológov vytvárať poľadovica.
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.