Vodičov štvú celodenne prázdne parkovacie miesta
Na uliciach s rodinnými domami začlenených do rezidentských lokalít sú parkovacie miesta cez deň takmer úplne prázdne. Zamestnancom firiem, ktorí tam nemôžu zaparkovať, to riadne lezie na nervy.
„Pozrite sa, prosím, na ulice Skladná a Rázusova pri objekte RTVS. Sú v rezidentskej lokalite a v dôsledku nového parkovacieho všeobecne záväzného nariadenia (VZN) sa tieto ulice počas dňa stali prázdnymi. Najväčším objektom je tam RTVS a koľko len rezidentov tam býva?“ pýta sa s dávkou irónie náš čitateľ, ktorý už 13 rokov pracuje vo firme na bezprostredne susediacej Rastislavovej ulici.
Pridrahá parkovacia karta
Ako sme sa presvedčili, v priebehu dňa neparkuje na Skladnej a časti Rázusovej ulice (rezidentská zóna číslo 5) takmer žiadne auto. Keďže ide o rezidentské miesta, od júla, keď sa spustil nový systém, tam nesmie parkovať nikto bez rezidentskej karty.
„Ale to je postavené na hlavu. Chápem rezidentské zóny pri blokoch, ale tu? Ide o lokalitu s rodinnými domami, z ktorých absolútna väčšina má vlastnú garáž. Do začiatku júla tu nebol najmenší problém s parkovaním. Zamestnanci firiem, ktorých tu je dosť, si cez deň zaparkovali autá a popoludní odišli. Teraz už problém je. Parkovať v blízkosti firmy nemôžeme a parkovacia karta na platené parkovisko v tomto tarifnom pásme stojí 500 eur na rok. Nie je to priveľa? Veď to je skoro celá čistá mesačná mzda priemerného administratívneho pracovníka,“ nechápe muž, ktorý nás na problém upozornil.
Rozdelená Rázusova – táto časť zíva prázdnotou, druhá je preplnená autami parkujúcimi zadarmo.
Chcú ich vyhnať?
Podľa jeho slov spôsobilo parkovacie VZN problém aj obyvateľom Rázusovej a okolitých ulíc, ktoré už nie sú v rezidentskej lokalite. Od začiatku júla sú zapratané autami, ktoré sa z platenej zóny jednoducho presunuli do neplatenej. Teraz sa napríklad na Rázusovej denne stáva, že autá parkujú napríklad aj pri výjazdoch z dvorov.
„Majitelia viacerých firiem v okolí, ktoré závisia od toho, že klienti chodia za nimi, už reálne zvažujú, že svoje spoločnosti presťahujú mimo rezidentských lokalít. Jeden psychológ už aj odišiel. Toto chcú poslanci dosiahnuť? Vyhnať nás zo širšieho centra mesta? Ak áno, tak sa im to naozaj darí,“ konštatuje podnikateľ. Tento typ problému s parkovaním sa vôbec nespomína medzi tými, ktoré sú v uznesení mestského zastupiteľstva.
To poverilo primátora Richarda Rašiho, aby pripravil konkrétne vylepšenia parkovacieho systému podľa požiadaviek Košičanov.
Súčasnú situáciu na Skladnej, Rázusovej a Rastislavovej sme už pred niekoľkými dňami opísali zástupcom spoločnosti EEI a požiadali sme ich o stanovisko, čo majú podnikatelia robiť, aby sa nemuseli odsťahovať z miesta, kde roky podnikali. Odpoveď sme zatiaľ nedostali. Čiastočným riešením by podľa spomínaného podnikateľa mohol byť trebárs režim, ktorý funguje v centrálnej mestskej zóne. Tam sú rezidentské miesta v čase od 7.30 do 18.00 k dispozícii pre návštevníkov ako platené miesta.
Foto: fer
Odporúčané články
Pred nedávnom sa kultúrno-spoločenské centrum v mestskej časti Košice-Západ naplnilo tónmi zborového spevu.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.
Detská fakultná nemocnica (DFNKE) otvorila dvere prvej očnej ambulancie pre detských pacientov. Ambulancia sa bude venovať deťom s rôznymi ochoreniami zraku a očných štruktúr. Špecializovaná ambulancia zároveň ponúka komplexné diagnostické a liečebné služby, ktoré sú zamerané na široké spektrum očných ťažkostí.