Vraky nemajú kde odťahovať
Parkovisko v Turni nad Bodvou, na ktorom končia nepojazdné staré autá odtiahnuté mestskou políciou z košických ulíc, má nedostatočnú kapacitu.
Mestskí policajti odhadujú, že na jeho osem miest je v súčasnosti najmenej 50 „čakateľov“ v podobe vrakov. Parkovisko prevádzkuje firma Fe-MARKT, ktorá má s mestom Košice zmluvu.
Odpratať nemá kde polícia ani nepojazdné čierne Hyundai Coupé, ktoré nepretržite vyše tri roky stojí na Chalupkovej ulici v širšom centre Košíc.
„Je to na porazenie, keď prídete o šiestej podvečer z práce domov, nemáte kde zaparkovať a vrak zaberá miesto. Niekto zo susedov dokonca odmontoval aj značky, aby bolo jasné, že nespĺňa podmienky prevádzky. Muž, ktorý na ňom jazdil, tu už roky nebýva a o auto sa nestará,“ povedal jeden z obyvateľov bloku.
Majiteľka na výzvy nereaguje
Mestská polícia má hyundai zaevidovaný vo svojej databáze vrakov, ktoré treba z preplnených parkovísk dostať preč. Našla aj majiteľku, ktorej auto patrí.
„Držiteľka vozidla už bola niekoľkokrát vyzvaná, aby auto z parkoviska odstránila, aj to prisľúbila, ale nič sa nestalo. Na okresný úrad sme odovzdali dokumentáciu o priestupkoch v súvislosti so spomínaným vozidlom. Problém je v tom, že určené parkovisko, na ktoré môžeme auto odtiahnuť, je permanentne plné. Miesto sa uvoľní po tom, čo okresný úrad niektoré z umiestnených áut vyradí z cestnej premávky. To je časovo náročný proces,“ vysvetľuje Róbert Juhászi z košickej mestskej polície.
Posledným autom, ktoré polícia odtiahla do Turne bol Jeep Cherokee roky stojaci na Nešporovej ulici. Nasťahovali sa do neho potkany, predstavoval nebezpečenstvo pre zdravie obyvateľov, takže jeho odťah dostal prednosť.
[ad][/ad]Mária Bendíková z firmy
Fe-MARKT hovorí, že parkovisko pre odpad v podobe starých vozidiel musí spĺňať prísne kritériá z hľadiska ochrany životného prostredia. Problémom je podľa nej to, že vrak môžu spracovať až po rozhodnutí okresného úradu. Ten sa musí riadiť zákonnými lehotami, takže zvyčajne to trvá aj pol roka.
„Až potom sa uvoľní miesto a môžeme doviezť ďalšie vozidlo,“ povedala Bendíková. Tvrdí, že už rozbehli proces, aby mohli určené parkovisko rozšíriť o dve miesta, teda na desať. Potrvá to ale niekoľko mesiacov.
Odporúčané články
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.
Do redakcie sme dostali anonymý tip od našej čitateľky, ktorá nás upozornila na znepokojujúcu situáciu v jednom z košických hotelov.
V katastri obce Roštár, patriacej do Košického kraja v okrese Rožňava, bol zaznamenaný pohyb medveďa. Informácia bola zverejnená na sociálnej sieti, a to prostredníctvom videa, ktoré zachytáva medveďa na ceste.