Výkonnosť v oblasti inovácií sa naďalej zlepšuje, Slovensko spadá pod rozvíjajúcich inovátorov
Inovačná výkonnosť Európskej únie (EÚ) vzrástla od roku 2015 približne o 10 percent. Vo štvrtkovej správe o tom informovala Európska komisia. Tá uviedla, že v porovnaní s vlaňajškom sa inovačná výkonnosť v tomto roku zlepšila v 19 členských štátoch EÚ a v ôsmich sa znížila.
Na základe výsledkov sa členské štáty delia do štyroch výkonnostných skupín – inovační lídri (výkon je nad 125 % priemeru EÚ), silní inovátori (100 % až 125 % priemeru EÚ), mierni inovátori (70 % až 100 % priemeru EÚ) a rozvíjajúci sa inovátori (pod 70 % priemeru EÚ).
Najlepším hráčom v EÚ v tomto smere je naďalej Švédsko. Ďalšími lídrami v oblasti inovácií sú Belgicko, Dánsko, Fínsko a Holandsko. Do skupiny silných inovátorov patria Cyprus, Francúzsko, Írsko, Luxembursko, Nemecko a Rakúsko. Miernymi inovátormi sú Česko, Estónsko, Grécko, Litva, Malta, Portugalsko, Slovinsko, Španielsko a Taliansko. Slovensko patrí do skupiny rozvíjajúcich sa inovátorov spoločne s Bulharskom, Chorvátskom, Lotyšskom, Maďarskom, Poľskom a Rumunskom.
V porovnaní s priemerom EÚ majú globálni konkurenti ako Austrália, Kanada, Kórejská republika a Spojené štáty naďalej výkonnostnú výhodu oproti EÚ. Napriek tomu EÚ znížila rozdiel v porovnaní s týmito krajinami a od roku 2021 je v tomto smere lepšia ako Japonsko.
Zdroj: (SITA, dm;hb)
Odporúčané články
Košický primátor Jaroslav Polaček (nezávislý) podpísal v uplynulých dňoch zmluvy s dvoma zhotoviteľmi, ktorí uspeli vo verejnom obstarávaní v rámci revitalizácie verejného priestranstva na uliciach Bašťovanského a Clementisova na sídlisku Dargovských hrdinov.
Polícia vyzýva motoristov, aby mysleli na prezutie zimných pneumatík včas, a takisto, aby mysleli na ďalšie povinnosti, ktoré by mali splniť pred jazdou počas zimného obdobia. Za nesplnenie týchto povinností hrozí vodičom mastná pokuta!
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.