Vyskúšajú na novej trati tram-train?
Jednou z avizovaných predností vynovenej električkovej trate v Košiciach má byť skutočnosť, že na nej budú môcť jazdiť takzvané tram-trainy (vlakoelektričky). Ide síce o hudbu budúcnosti, ale keďže vrcholí kolaudačný proces a trať má byť čoskoro odovzdaná do prevádzky, niektorí sa pýtajú, prečo sa netestuje aj jej schopnosť zvládnuť tram-trainy.
Občiansky aktivista Karol Labaš si myslí, že ak sa testovacie jazdy neuskutočnia, môže mať mesto problém. “Bez testovacej jazdy tram-trainu Bruselu nepreukážeme, že trať je pripravená na duálnu premávku. A práve kvôli tomu nám schválili viac peňazí na rekonštrukciu. Čo sa stane, ak Brusel pre nerealizované testovacie jazdy neuzná preberacie konanie a stopne preplácanie peňazí?” pýta sa K. Labaš.
Podľa neho odpoved by mohol preveriť, či vozidlá, ktoré v zákrutách potrebujú väčšie oblúky než električky, v pohode prejdú všetkými úsekmi na košických koľajniciach.
Zhotoviteľ, teda združenie firiem Dúha z Prešova a ZUE z Krakova, poskytuje záruku 5 rokov. Ak sa príde až po nej na to, že trať tram-trainom nevyhovuje, pôjde podľa Labaša ďalšie riešenie na účet mesta.
Záujemca existuje
Mestský poslanec Miroslav Špak (Sieť) už z vlastnej iniciatívy zisťoval podmienky testovacej jazdy. “Našiel som záujemcu, rakúskeho výrobcu z Viedne, ktorý to už v Bratislave aj urobil. Košice by to stálo 100-tisíc eur, ale mohlo by to predísť možným budúcim problémom. Určite túto otázku nastolím na najbližšom zastupiteľstve.”
Otázky súvisiace s testom trate a vlakoelektričkami sme pred týždňom adresovali magistrátu. Odpovedí sme sa zatiaľ nedočkali.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Zásah elektrinou a štvormetrový pád. Podľa zverejnených informácií pracoval muž na streche vagóna v Kysaku. Zasahovala záchranka aj vrtuľník.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.