Výstavba rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany sa začne posledný aprílový týždeň
Výstavba rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany sa začne 25. apríla poklepaním základného kameňa. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
„Čo sa týka procesu výstavby, začali sme vytýčením obvodu staveniska, vrátane inžinierskych sietí. Potom sa upravia plochy stavebných dvorov, pripraví sa stavenisko, odlesnenie, odstránenie ornice a mačiny a zdemolujú sa spevnené plochy a oplotenie. Následne preložíme existujúce inžinierske siete a pustíme sa do zemných prác,“ uviedla Žgravčáková. Na rade bude stavba mostov, odvodnenie, inštalácia verejného osvetlenia či protihlukovej steny. Na záver natiahnu vrstvu vozovky, namontujú informačný systém a dopravné značenie, dokončia vegetačné úpravy a zrekultivujú okolité prostredie.
Pre informovaniae verejnosti o postupe prác na stavbe košickej R2 vytvorila NDS špeciálnu webstránku www.kosicenaokolo.sk.
Košická R2 sa začína v križovatke Košice – Juh napojením na už postavenú rýchlostnú cestu R4 a končí sa napojením na v súčasnosti budovanú R2 v mimoúrovňovej križovatke Hrašovík, ktorá sa napája na D1 Budimír – Bidovce. Dĺžka rýchlostnej cesty R2 je 14,261 km. Mimoúrovňová križovatka Košice – Juh je navrhovaná na etapovitú výstavbu.
V rámci tejto stavby dostavajú už čiastočne vybudovanú križovatku v rámci úseku rýchlostnej cesty R4 Košice – Milhosť. Celý úsek R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany (I. aj II. úsek) je na komunikačný systém napojený v piatich mimoúrovňových križovatkách, a to Ludvíkov Dvor, Haniska, Košice – Juh, Krásna a Hrašovík.
Zdroj: (SITA, mt;mlu)
Odporúčané články
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Na jeho vznik upozornila mestská časť (MČ) na sociálnej sieti s tým, že združenie má aj podporu vedenia MČ. „Cieľom bude budovať bezpečnejšie sídlisko a byť očami a ušami pre obe policajné zložky. Aby sa naše deti, naši seniori, ale aj všetci obyvatelia cítili bezpečnejšie a budovali si všetci väčšiu úctu k našej MČ a k sebe navzájom,“ uviedla mestská časť.

