Vyťali nebezpečné topole
„V areáli bývalej základnej školy na Poľnej ulici vyrúbali plno stromov, vyzerá to tam teraz strašne. Navyše sa hovorilo o tom, že to bude len niekoľko stromov. Prečo to urobili?“ pýta sa čitateľ z Košickej Novej Vsi, ktorý si želá ostať v anonymite.
Podľa hovorkyne magistrátu išlo o topole, ktoré boli v zlom stave a ohrozovali bezpečnosť detí aj samotnú budovu škôlky. „Správa mestskej zelene v Košiciach vykonala výrub dvadsiatich topoľov v areáli bývalej základnej, teraz materskej školy na Poľnej ulici na základe objednávky magistrátu – referátu kultúry a školstva,“ spresnila Šnajdárová s tým, že mimo tohto školského areálu Správa mestskej zelene nerobila žiadne výruby. O tie sa postarala mestská časť, ktorá dala pri plote susediaceho futbalového ihriska spíliť ďalších dvanásť topoľov.

„O stromy sa štyridsať rokov nikto nestaral, boli veľmi napadnuté imelom. Inú možnosť sme nemali. Rástli blízko plota oddeľujúceho materskú školu od ihriska, takže počas silného vetra ohrozovali padajúce konáre deti aj futbalistov,“ vysvetlil starosta Košickej Novej Vsi Milan Lesňák. Dodal, že na výrub mali všetky potrebné povolenia aj odborný posudok arboristu.
Spílenie veľkého množstva topoľov prekvapil aj Ladislava Rovinského zo Spolku na podporu skrášľovania Košíc, ktorý sa pravidelne angažuje proti výrubom v meste. „O tom som nevedel, ostáva len dúfať, že na to mali vážny dôvod,“ komentoval stručne Rovinský.
Boris Macko
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Ministerstvo životného prostredia pod vedením Tomáša Tarabu navrhuje znížiť stupeň ochrany povodia vodárenskej nádrže Starina v rámci zonácie Národného parku Poloniny, čo by mohlo ohroziť pitnú vodu viac ako 600-tisíc obyvateľov východného Slovenska. Organizácia Aevis varuje, že tento krok predstavuje vážnu hrozbu a veľký hazard pre zásobovanie pitnou vodou v oblasti.