Z Bratislavy sa do Košíc plynule dostaneme až o niekoľko rokov. Toto je predpokladaný termín
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) očakáva od aktualizovaného harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry značnú pomoc v plánovaní stavieb diaľnic a rýchlostných ciest. Diaľnica, ktorá umožní plynulý prechod z Bratislavy do Košíc, by podľa harmonogramu mala byť dokončená až v roku 2030.
Diaľnica vodičom ušetrí až 16 minút
Ako uvádza NDS, liptovská stavba diaľnice D1 v dĺžke 14,92 kilometra, ktorá vytvorí obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc. Motoristom ušetrí diaľnica, ktorej súčasťou je aj tunel Čebrať, až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Na stavbe tunela Bikoš pribudlo osvetlenie
Nový úsek diaľnice D1 začína mimoúrovňovou križovatkou Hubová, prostredníctvom ktorej budú oba úseky diaľnice napojené na jestvujúcu cestu I/18. Trasa križuje rieku Váh, vedie severným svahom údolia Váhu a obcou Hrboltová, za ktorou vchádza trasa diaľnice do tunela Čebrať. Odtiaľ pokračuje pod hradom Likavka, severným obchvatom obcí Martinček a Lisková a opätovne križuje rieku Váh. Po viac ako pätnástich kilometroch sa nový úsek diaľnice na svojom konci plynule napojí na sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 do Prešova.

Aktualizácia harmonogramu
Z aktualizovaného dokumentu vyplýva, že v roku 2026 by sa mal otvoriť obchvat Ružomberka (úsek Hubová – Ivachnová) a okolo roku 2030 diaľnica na Kysuciach, známa pod označením D3. V harmonograme sú aj viaceré prioritné ťahy, dobudovanie diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou, spomínaná D3 či R4 v rámci koridoru Via Carpatia.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Pri výstavbe košického obchvatu R2 boli nájdené hroby. Stavenisko bolo kedysi sídliskom
Aktualizácia harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry potvrdzuje najakútnejšie potreby jej budovania. Ide o dokončenie rozostavaných a rozsúťažených stavieb a najprioritnejších úsekov diaľnic D1 a D3, ako aj rekonštrukciu ciest I. triedy a mostov či systematickú projektovú prípravu, vrátane štúdií realizovateľnosti podľa priorizácie projektov. Podrobnejšie informácie o harmonograme výstavby nájdete TU.
Zdroj: SITA (be)/NM
Odporúčané články
Práce na výstavbe polyfunkčného objektu na Námestí osloboditeľov zdržal archeologický výskum. Trval od začiatku mája do polovice júna tohto roka. Na základe rozhodnutia Krajského pamiatkového úradu Košice skúmal tím archeológov Fakulty umení TU pod vedením Mgr. Rastislava Rusnáka, PhD. pozostatky sídelných stôp a múrov citadely medzi Claudiiným a Leopoldovým bastiónom.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.
Do redakcie sa nám ozvalo viacero čitateľov, ktorí sa sťažovali na dezolátny stav chodníka približne od Šafárikovej triedy po budovu Pošty na Humenskej ulici. “Táto rozsiahla plocha plná chodníkov a zelene, ktorú denne využívajú doslova stovky ľudí, je v dezolátnom stave už roky. Myslím, že o danom stave vie každý obyvateľ Terasy,” uvádza v mailovej komunikácii jeden z čitateľov, pán Rolko. Pýtali sme sa preto starostu MČ Západ Marcela Vrchotu, či o stave chodníka vie a kedy sa chystá jeho rekonštrukcia.


