Zastávka „viedenského typu“ bola omyl
Po reportáži televízie KOŠICE:DNES, v ktorej obyvatelia Terasy spochybňujú zmysel novej zastávky pri kine Družba, magistrát zareagoval. Snažil sa okrem iného vysvetliť aj omyl viceprimátora Martina Petruška, ktorý ju označil za zastávku „viedenského typu“.
Tento názov použil viceprimátor po kontrolnom dni na stavbe MET. Podľa jeho slov bude zastávka špecifická tým, že na nej budú zastavovať električky aj autobusy. Viacerí cestujúci sa pri otázke, čo si myslia o novom type budúcej zastávky pri Družbe, len pousmiali.
[ad][/ad]„Autobusy patria na cestu, električky na koľajnice. Nedáva mi to zmysel,“ povedala jedna z opýtaných žien. „Načo je taká zastávka na mieste, kde žiadne autobusy nejazdia?“ pýta sa ďalší z obyvateľov sídliska.
M. Petruško navyše použil zlý termín. Zastávka viedenského typu je totiž podľa viacerých zdrojov taká, v ktorej nástupište je tvorené úsekom vozovky zvýšeným úplne alebo takmer úplne na úroveň chodníka. Nie je na nej žiadny nástupný ostrovček.
Z cesty na koľajnice
„Počas kontrolného dňa došlo v súvislosti s označením typu zastávky k nepresnej interpretácii zo strany zhotoviteľa diela,“ vysvetľuje Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu. Pri Družbe bude podľa neho takzvaná združená zastávka. Združené zastávky slúžia na pohodlnejšie a bezpečnejšie prestupovanie z električiek do autobusov a naopak.
„Združená zastávka sa na spomínanom mieste robí výhľadovo do budúcnosti. Električková trať sa totiž nemodernizuje iba na niekoľko mesiacov, ale na dlhé roky. Okrem toho bude slúžiť aj pre linky náhradnej autobusovej dopravy, čiže v prípade akejkoľvek výluky električiek na trati sa z hľadiska obslužnosti stane bezpečnejšou pre cestujúcu verejnosť. V praxi to bude vyzerať tak, že autobus vojde z asfaltovej komunikácie na električkovú trať až na zastávku a po vystúpení alebo nastúpení cestujúcich sa vráti späť na vozovku,“ tvrdí ďalej M. Sambor.
[article slug=”specialne-zastavky-na-terase”][/article]Viac ich nebude
Združená zastávka by nemala ostať bez autobusového spoja. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) totiž uviedol, že po skončení modernizácie električkových tratí na nej bude premávať autobusová linka číslo 18.
V súčasnosti spája „osemnástka“ Sídlisko Ťahanovce s Terasou. Premáva od Madridskej ulice cez Mier a Watsonovu až po Novú nemocnicu. Ku kinu Družba je však odtiaľ len niekoľko sto metrov, keďže ide o najbližšiu zastávku. Či bude linka číslo 18 potom pokračovať ďalej, magistrát neuviedol.
Viaceré združené zastávky na Terase ani inde v Košiciach nebudú. Podľa zhotoviteľskej firmy Eurovia by obmedzovali cestnú dopravu a musela by sa zvýšiť kapacita už existujúcich električkových zastávok.
Odporúčané články
Slovensko sa dočká významných zmien v oblasti verejnoprávneho vysielania po tom, čo vláda SR schválila návrh nového zákona o Slovenskej televízii a rozhlase (STVR). Zmeny, ktoré majú za cieľ reformovať a zmodernizovať súčasný systém RTVS, vyvolávajú širokú diskusiu v rámci politických kruhov aj verejnosti.
Národné tréningové centrum (NTC) pre tenis a bedminton v Košiciach má právoplatné kolaudačné rozhodnutie. Ako informovalo mesto Košice, centrum by sa pre verejnosť malo otvoriť v stredu 15. mája.
Košický samosprávny kraj (KSK) prišiel v pondelok 29. apríla so zásadnými zmenami v rámci svojho tohtoročného rozpočtu. Zastupiteľstvo schválilo prvú úpravu rozpočtu, ktorá zahŕňala niekoľko zvýšení bežných aj kapitálových výdavkov, ale aj zrušenie plánovaného nákupu teplovzdušného balóna, ktorý pôvodne figuroval v rozpočtovom návrhu za 120 000 eur.