Zastávku Mlynská bašta opravujú sedem týždňov
Na nevhodné umiestnenie dočasnej autobusovej zastávky MHD Mlynská bašta pred Jumbo centrom v smere na sídlisko Mier už denník KOŠICE:DNES upozorňoval začiatkom novembra. Cestujúci museli do autobusov nastupovať zo zničeného trávnika, ktorý sa pri daždivom počasí menil na súvislú vrstvu blata.
„Ide o dočasnú zastávku zriadenú na čas nevyhnutných stavebných úprav pôvodnej zastávky. V danej lokalite sme nenašli vhodnejšie miesto na zastavovanie autobusov a nechceme túto dôležitú zastávku na jednotlivých linkách úplne vynechať,“ vysvetľovala vtedy hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaela Karaffová.
Na zastávku nás upozornili čitatelia ešte koncom októbra. Uplynulo už sedem týždňov a cestujúci stále musia nastupovať a vystupovať buď do blata, alebo do rozmočenej snehovej vrstvy. Znova sme oslovili DPMK.
„Zastávka Mlynská bašta na Štefánikovej ulici bude po rekonštrukcii opäť plne funkčná od utorka 13. decembra 2016,“ informovala nás M. Karaffová.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.