Zastávky očami Košičanov versus DPMK
Na električkové či autobusové zastávky sú Košičania citliví. Svedčí o tom veľký počet podnetov, ktoré nám v súvislosti s nimi posielajú.
Jeden z nich sa týkal prístreška na zastávke pred Optimou. “Ešte nedávno bol na tejto zastávke na oboch stranách prístrešok, alebo akási strieška. Vlani v septembri prebehla rekonštrukcia zábradlí. Pred niekoľkými dňami však prístrešky zmizli. Aj keď pred vetrom ste sa tam skryť nevedeli, aspoň trochu ochránili pred dažďom a v horúčavách pred silným slnkom,” napísal nám náš čitateľ.
OPTIMA: PRÍSTREŠOK CESTUJÚCIM VRÁTIME!
Nástupné ostrovčeky aj prístrešky patria obchodnému centru Optima. “Museli sme ich odstrániť, lebo podľa posudku statika boli už schátrané a mohli ohroziť cestujúcich. Plánujeme vybudovať nové, ale tak, aby boli stabilné, teda ukotviť ich nie na zábradlí, ale do zeme. To si vyžaduje čas a investíciu. Určite však cestujúcich nenecháme napospas dažďu,” povedal nám riaditeľ centra Peter Šimkanin.
PRESUNUTIE SI VYŽIADALA DĹŽKA ZASTÁVKY
Ďalší podnet sa týkal električkovej zastávky pred budovou polície na Kuzmányho ulici, ktorú pri rekonštrukcii plánujú posunúť o nejakých sto metrov ďalej od križovatky.
“Cestujúci, ktorí tam zvykli prestupovať napríklad na trolejbusy stojace pred krajským súdom, to po novom budú mať ďalej. Tomu sa hovorí prestupný uzol po košicky alebo ďalšia vec, ako (ne)prilákať ľudí do MHD,” komentuje rozhodnutie čitateľ.
Ako sme sa dozvedeli, posunutie zastávky má logické dôvody. “Jedným z nich je dĺžka ostrovčeka, ktorá sa zo súčasných 30 metrov mení na 45 metrov. Ďalším dôvodom je skutočnosť, že nový ostrovček by bránil vjazdu vozidiel do dvora polície a mal by negatívny dosah na priestorové usporiadanie jazdných pruhov v križovatke Kuzmányho – Štúrova,” odpovedala nám na otázku hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice Michaela Karaffová.
VYSTUPOVANIE NA TRÁVU
Ďalší zastávkový problém nahlásili čitatelia na viacerých miestach, kde museli byť kvôli rekonštrukcii električkových tratí zriadené nové provizórne miesta na nástup a výstup autobusov. “Tie na konci Timonovej a na Svätoplukovej ulici sú naozaj otrasné. Myslím, že nestačí len dať na trávnik dočasný označník, ale mali by byť splnené aj nejaké parametre. Ľudia tam vystupujú priamo na trávnik. Ak je mokro, hrozí pošmyknutie a úraz. A pritom by stačilo tak málo – položiť na provizórne zastávky pár panelov priamo z rekonštruovaných tratí,” myslí si ďalší čitateľ.
Dopravcovia však podobné riešenie zavrhli. “Prioritou pri zriadení dočasných zastávok je ich najúčelnejšie riešenie, zohľadňujeme čo najlepšie prestupné body. Niektoré z nich zasahujú na trávnik, pretože najbližšia spevnená plocha je ďaleko od požadovaného miesta nástupu a výstupu a tým by sme cestujúcim ešte výraznejšie skomplikovali dočasný stav. Našou snahou je priblížiť sa čo najviac potrebám cestujúcich a nenútiť ich k zbytočne dlhým peším prestupom. Panelové riešenia nie sú vždy najvhodnejším riešením z bezpečnostného hľadiska,” odpovedali nám prostredníctvom hovorkyne Karaffovej.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Košice v roku 2025 dominovali v prestížnych celoslovenských architektonických súťažiach. Po troch cenách zo Stavby roka si odniesli ďalšie ocenenia zo súťaže CING – Cena Inžinierskej komory vo výstavbe. Z ôsmich nominovaných stavieb z metropoly východu zaujala odbornú porotu a verejnosť Košická futbalová aréna, Spievajúca fontána a bytový dom na Hrbovej ulici.
Deviata celoslovenská pacientska konferencia Asociácie na ochranu práv pacientov (AOPP) v Bratislave (14.-15. novembra 2025) spojila pacientov so zástupcami ministerstva, parlamentného výboru pre zdravotníctvo, zdravotných poisťovní, poskytovateľov a akademickej obce. Vyvrcholením podujatia bolo tradičné slávnostné udeľovanie ocenení Môj lekár, Moja sestra.
Redakcia KOŠICE: DNES pre vás pripravila veľké porovnanie alternatívnych spôsobov dopravy a cien spolujazdou, vlakom, autobusom, autom a lietadlom.

